Procter & Gamble стартира кампанията "Шанс за живот, шанс за нови спомени"

Procter & Gamble стартира кампанията "Шанс за живот, шанс за нови спомени"

Procter & Gamble стартира кампанията "Шанс за живот, шанс за нови спомени"
За втора поредна година Procter & Gamble стартира кампанията "Шанс за живот, шанс за нови спомени"
Средствата, събрани по време на кампанията, ще бъдат използвани в помощ на преждевременно родени деца
София, 31 август 2010г., за втора поредна година Procter & Gamble (P&G) стартира кампанията "Шанс за живот, шанс за нови спомени", която цели да помогне на преждевременно родени деца в България.
Инициативата стартира официално от 1-ви септември и приключва на 30-ти ноември 2010г. Нейната задача е да ангажира гражданското общество, за да помогне на 6000 недоносени деца, които се раждат всяка година в България, като осъществи дарителски и информационни дейности.
Мисията на кампанията е да продължи оборудването на неонатологични звена съобразно Европейските критерии за окомплектованост на залите за първична реанимация. Цел на инициативата е да бъдат дарени 41 апарата за мониторинг на жизнено важни показатели на новороденото дете – пулсоксиметри в 35 от най-големите родилни отделения, в 27 български града. Средствата за даренията ще бъдат осигурени от продажбите на продукти на Procter & Gamble, които са включени в кампанията. Освен дарителските дейности, инициативата цели да информира обществеността за преждевременното раждане, причините, които довеждат до него и здравните рискове, на които недоносените деца са изложени.
"Ние в Procter & Gamble активно участваме в живота на социалната общественост. Това е наша мисия и част от философията на компанията. Ние вярваме, че съвместно с гражданското общество в България и нашите партньори ще успеем да подобрим грижата за новородените деца в страната. Задачата, която си поставяме днес е да осигурим модерно оборудване в родилните отделения на 35 от най-големите болници в страната. Убедени сме, че програмата "Шанс за живот, шанс за нови спомени", ще бъде уместен принос и ще даде на новородените деца изложени на здравен риск шанс за живот и шанс за повече сбъднати детски мечти," каза Оливия Чиботариу, мениджър външни връзки в Procter & Gamble.
Марките продукти на Procter & Gamble включени в кампанията "Шанс за живот, шанс за нови спомени"са: Ariel®, H&S®, Pampers®, Bonux®, Lenor®, Always®, W&Go®, Blend-a-med®, Tide®, Mr Proper®, Pantene®. В зависимост от всеки търговската политика на отделените магазини, могат да бъдат включени допълнителни продукти. Потребителите ще ги разпознаят чрез специално поставени в близост материали с логото на кампанията.
Освен даряването на пулсоксиметри в болници в страната и информационната кампания, тази година проектът "Шанс за живот, шанс за нови спомени" дава възможност на всички, които желаят, да изпратят своето послание до преждевременно родените деца в България. Това е възможно чрез "Стената на мечтите". Тя ще бъде инсталирана в градинката на НДК на пешеходната алея между "Моста на влюбените" и
Билетния център.
В период от седем поредни дни между 11:00 и 19:00 часа всички жители и гости на столицата ще могат да запишат върху тази стена своите детски мечти и пожелания до преждевременно родените деца. А след изтичането на този период части от "Стената на мечтите" ще бъдат изпратени като жест на съпричастност до болниците, които ще получат дарение от кампанията.
Всички, които искат да подкрепят благородната инициатива са добре дошли!
Статистически данни за преждевременно родените деца
По данни на Центъра за здравна информация към Националния статистически институт, през последните 2 години раждаемостта в страната се е повишила с 0,5‰, съответно от 10,2‰ през 2008г. до 10,7‰ през 2009г. като в същото време процентът на преждевременните раждания остава висок - 7,9%.
Тревожни са данните получени за 2009г. от родилните отделения на болници в Благоевград, Бургас, Варна, Добрич, Монтана, Пазарджик Кърджали, Пловдив, Сливен, Стара Загора и София, където процентът на преждевременно родените деца надхвърля 10%, като най-високите стойности са регистрирани в Сливен –15.3% и Варна – 16.2% .
Здравни усложнения, настъпващи при преждевременно родени деца и Пулсоксиметри
Основните медицински рискове при преждевременно родените деца са свързани със забавената им адаптация към новите условия на живот, в които попадат след излизането от утробата. Медиците наричат този проблем – забавена кардиопомунална адаптация.
Окомплектоването със съвременна апаратура както и навременната диагностика дават шанс за живот на високо рискови категории новородени деца и намаляват неонаталната смъртност. По световни данни около 10% от всички новородени са рискови деца. В България при 81 572 новородени за 2009г., около 8 200 деца имат необходимост от наблюдение с пулсоксиметър. Съгласно медицинския стандарт по неонатология и Европейските критерии за медицинско оборудване, всяка зала за първична реанимация трябва да бъде окомплектована с мониторни системи за проследяване на жизнено важни показатели.
Пулсоксиметрите дават точна информация за сърдечната чистота и за сатурацията (или насищането на кръвта с кислород) на новороденото. Само при подобен прецизен мониторинг се осигуряват необходимите данни за сърдечната честота и снабдяването с кислород на съответните тъкани на новороденото дете. Тези данни определят и правилното терапевтичното поведение.
Избраният модел пулсоксиметри подава на екипа данни за проследяваните параметри без да се повлиява от артефакти – движение, плач или неспокойствие на
новороденото дете. Неговата точност е доказана в множество тестове и изследвания, а фалшивите аларми свързани с движението на детето са редуцирани максимално.
"Европейската практика показва, че първите грижи за рисковите новородени деца са от съществено значение, както за подпомагане на дишането, така и за осигуряване на добро качество на живот, особено при преждевременно родените деца. За съжаление окомплектоването на голяма част от неонатологичните зали за първична реанимация в България, не отговаря на европейските критерии. Именно това определи Пулсоксиметри като избор на апаратура, която да бъде дарена по време на кампанията "Шанс за живот, шанс за нови спомени" тази година. Снабдяването с Пулсоксиметри позволява на неонатологичния екип своевременно да прецени риска при новороденото дете за невъзможност да се адаптира към новите условия за живот
и да започне своевременно лечение." каза Проф. Емилия Христова, председател на Асоциацията на българските неонатолози и консултант на кампанията.
За Procter&Gamble
През 2009г. кампанията на Procter & Gamble "Шанс за живот, шанс за нови спомени" подпомогна 40 болници в 33 български града да изпълнят тези критерии като ги снабди с апарати за дихателна реанимация – Neopuff.
Марките на P&G се докосват до живота на хората по целия свят по около четири милиона пъти на ден. Компанията има едно от най-силните портфолия от марки, които са доказани и качествени лидери на пазара, част от коита са Pampers®, Tide®, Ariel®, Always®, Whisper®, Pantene®, Mach3®, Bounty®, Dawn®, Gain®, Pringles®, Charmin®, Downy®, Lenor®, Iams®, Crest®, Oral-B®, Duracell®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Gillette®, Braun® и Fusion®. P&G общността е приблизително 127 000 служители от около 80 страни.
Посетете pg.com за най-новите новини и подробна информация за P&G и техните марки.