Procter & Gamble публикува 13тия си годишен отчет за устойчивост

Procter & Gamble публикува 13тия си годишен отчет за устойчивост

Вчера Procter & Gamble представи годишния си отчет за устойчивост за 2011 година под наименованието "Отговорност към ежедневието". Отчетът показва глобалния прогрес на компанията в посока намаляване на отпечатъка върху околната среда на продуктите и работните процеси, като така изпълнява социалните си отговорности и предлага устойчива иновация на пазара. Целият доклад може да бъде прочетен на pg.com/sustainability.
Програмата за устойчивост на P&G се грижи да изпълнява поетите ангажименти, които не просто опазват планетата, но също така докосват и подобряват качеството на средата, в която живеем и работим. Сред акцентите в доклада са целите за 2012 година. Според тях P&G се справя с изпълнението им и според наблюдаваната тенденция, поставените цели от пет годишния план, създаден през 2007 година, ще бъдат надхвърлени.
Някои от целите вече са изпълнени, като една от тях е подобрение на продуктите и опаковките. В Канада и САЩ P&G компактизира прахoвете за пране от портфолиото си с 33%, като така потребителите получават същото качество на продукта, използвайки по-малко количество от него. Директната полза от това е по-малката опаковка, намаленото количество отпадъци и намаленото количество транспортни разходи, необходими за дистрибуция на продуктите.
В опит да се намали употребата на материали, извлечени от петрол и замяната им с устойчиви възобновяеми продукти, P&G е увеличила употребата на пластмаса, получена от растителни продукти за опаковките си. Този иновативен материал, който се произвежда от захарна тръстика, дебютира в опаковките на колекцията на Pantene Pro-V Nature Fusion през април на пазарите в Западна Европа и се очаква да се пренесе и на пазара в Северна Америка тази есен.
Чрез осигуряването на питейна вода за хора в нужда през юли и август 2011 година, P&G осъществи най-мащабната си досега помощ при бедствие като осигури чиста вода на хората, засегнати от наводненията в Пакистан . Програмата на P&G "Безопасна Вода за Пиене за Деца" е осигурила 2,9 милиарда литра чиста питейна вода от 2007 година насам и така е спасила над 14 хиляди живота.
Някои от тези подобрения показват прогреса на P&G в посока на дългосрочната визия за устойчивостта на околната среда. В тази визия се включват:
- 100% възобновяеми или рециклирани материали за всички продукти и опаковки
- Нулеви потребителски и производствени отпадъци за депониране
- 100% възобновяема енергия във всички заводи на компанията
- Никакви токсични или въглеродни емисии
"Ние в P&G сме поели отговорността да предлагаме продукти и услуги, които правят живота на хората по света по-добър", казва Боб Макдонълд , който е Президент, Главен Изпълнителен Директор и Председател на Борда на Директорите на P&G.