47 е-услуги ще подобрят административното обслужване в Северозападен, Северен централен и Североизточен райони за планиране
На заключителна пресконференция днес Областна администрация Плевен представи резултатите по проект "По-добро обслужване чрез електронно управление в Северозападен (СЗ), Северен централен (СЦ) и Североизточен (СИ) райони за планиране", който е осъществен с финансовата подкрепа на Европейския социален фонд и бюджета на Република България, чрез ОП "Административен капацитет".
Целта на проекта е въвеждане на електронно управление в общините, за да се подобри административното обслужване за гражданите и бизнеса. Бенефициент е Областна администрация Плевен, а нейни партньори са областните администрации на Габрово, Добрич и Ловеч, което включва 12 областни и 74 общински администрации.
В рамките на проекта Обединение ТАФ (ТехноЛогика, Адвен, Фондация "Право и интернет") осъществи ре-инженеринг на работните процеси, разработване на вътрешни правила за документооборота на електронни документи и документи на хартиен носител и реализация на електронни и комплексни административни услуги по държавна и общинска собственост. Подобрената ефективност и ефикасност на административните процеси, тяхната унификация и разработените собствени правила за вътрешен оборот на електронни и хартиени документи в съответствие със Закона за електронно управление и изискванията за информационна сигурност и оперативна съвместимост, въвеждат нов модел на работа и осигуряват възможност на съответните администрации да предоставят комплексни електронни административни услуги на гражданите и бизнеса.
По време на пресконференцията бе направена демонстрация в реално време на процеса по заявяване на е-услуга, обработване на искането и получаване на документ. При разработката на системата са използвани модерни технологии, с които е създадена гъвкава платформа, която може да се използва и за други електронни услуги. Внедрени са 23 услуги за областни администрации и 24 услуги за общински администрации, като всяка администрация има собствена система, която работи на обща платформа. Системата е интегрирана с Единна среда за обмен на документи (ЕСОЕД), което дава възможност е-услугите да се заявяват и получават както от граждани, така и от други институции и ведомства през ЕСОЕД, което е и един от основните моменти в бъдещото е-управление.
"С реализацията на този проект е изминат труден път – от добрите намерения, които са превърнати в реалност, смята Огнян Траянов, изпълнителен директор на ТехноЛогика ЕАД. Благодарности на областния управител г-н Новкиришки и г-жа Василева, ръководител на проекта от страна на Областна администрация Плевен и на координаторите от Ловеч, Габрово и Добрич. Работата с тях повиши нашето доверие в публичната администрация, в това, че тя е способна да управлява големи ИТ проекти. Надяваме се, общините и конкретните хора, които ще работят със системата да повярват, че това е бъдещето, очакваме те да имат необходимото посвещение, за да се използват пълноценно възможностите на разработените е-услуги".
Внедрените 47 е-услуги носят множество ползи както за администрациите, така и за гражданите и бизнеса: възможност за подаване на заявления за услуги без ограниченията на работното време на съответните обслужващи звена; получаване на бърз отговор и проследяване движението на документите; потребителите сами избират начина на получаване на административни услуги (по електронен път, на гише, по пощата, по куриери и др.); намаляване на времето за заявяване и предоставяне на услуги и свързаните с тях финансови разходи.
През 2011 г. ТехноЛогика предава 88 е-услуги по този и други проекти, които автоматизират не само взаимодействието между гражданите, бизнеса и администрацията, но и цялостния процес по осъществяване на съответната услуга. Тяхната реализация допринася за прозрачността на администрацията и нейната работа, за съкращаване на разходите за предоставяне на административни услуги и дава възможност за пренасочването им към други дейности; усъвършенстването на работните процеси, следствие от внедрените информационни технологии; управлението на корупционния риск чрез пресичане на прекия контакт между заявителя и изпълнителя на експертно ниво.