DELHAIZE GROUP публикува доклада си за устойчиво развитие за 2012 г. и стартира нова корпоративна стратегия за устойчивост
Белгийският международен ритейлър Delhaize Group, собственик на супермаркети "Пикадили" в България, публикува доклада си за устойчиво развитие за 2012 година. В него се разглеждат подробно напредъка в приложението на устойчивите практики в дейността на компанията, както и постигнатите през 2012 година резултати, особено в областта на риболова и добива на морски дарове, намаляването на отпадъците и подобряването на хранителната стойност на собствената марка продукти. Докладът е в съответствие с всички изисквания на Глобалната инициатива за отчет.
Групата също така потвърди своя ангажимент за устойчивост чрез лансирането на нова и смела стратегия за устойчиво развитие "Амбиция 2020 – пътят към Супердобри".
"Доволни сме от напредъка, постигнат през 2012 година. Всички компании в групата – от развитите до по-новите пазари – се включиха активно в реализирането на стратегията ни за устойчиво развитие. Вече постигнахме първите цели от пътната карта на "Амбиция 2020". Особено сме горди от значително по-малкия брой генерирани отпадъци, от създаването на по-устойчиви продукти от собствената ни марка и от ангажиментите за устойчивост, които контрагентите ни възприеха", коментира Пиер-Оливие Бекерс, президент и главен изпълнителен директор на Delhaize Group.
Постижения през 2012-та:
• По-малко отпадъци: като част от амбицията на компанията да не депонира никакви отпадъци, всички дъщерни дружества по света стартираха пилотни програми за редуцирането им. Само за една година размерът на депонираните отпадъци в САЩ намаля с 8%;
• Delhaize Америка и Delhaize Белгия постигнаха основен крайъгълен камък от стратегията, като приложиха системи за устойчивост съответно на риболова (в САЩ) и добива на морски дарове (в Белгия);
• Екипът на компанията подобри още повече хранителната стойност на продуктите от собствените ни марки;
• За първи път 23% от ръководителите получиха конкретни цели за устойчивост;
• Групата бе листната за първи път в световния и европейския Индекс за устойчивост на Дау Джоунс.
Пълният текст на доклада можете да намерите на www.delhaizegroup.com/sustainabilityreport/2012.
Какво е "Амбиция 2020 – пътят към Супердобри"
Новата стратегия за устойчиво развитие на групата – "Амбиция 2020 – пътят към Супердобри" потвърждава дългосрочния ѝ ангажимент към устойчивото развитие и фокусира вниманието върху амбициозни приоритети.
Изпълнението на стратегията означава, че компанията ще положи нужните усилия, за да изпревари конкурентите си, ще се превърне в лидер на пазарите, където има дейност, и всичко това ще се случи благодарение на най-добрите практики за устойчиво развитие, които Delhaize ще поддържа всеки ден.
Изпълнение на ангажимента за да станем "Супердобри" означава, че клиентите могат да са сигурни в качеството на стоките, обозначени с логото на Delhaize. Те могат да пазаруват в магазините на Групата, знаейки, че имат избор, че собствените марки на Групата са доказателство за качество, достъпност и устойчивост и че компанията непрекъснато прави иновации, за да подобрява положителното си въздействие върху местните общности и планетата като цяло.
За Delhaize Group
Delhaize Group е белгийска международна търговска верига, която оперира в десет държави на три континента. В края на първото тримесечие на 2013 г. търговската мрежа на Delhaize Group се състои от 3 411 магазина. През 2012 г. Delhaize Group обяви 22.6 милиарда евро (29.0 млрд. щатски долара) приходи и 104 милиона евро (134.00 млн. щатски долара) консолидирана нетна печалба. В края на 2012 г. заетите са приблизително 158 000 души. Delhaize Group е листвана на Euronext Брюксел и на Нюйоркската фондова борса.