Публисис Груп България срещна бизнеса със съвременното българско изкуство
Публисис Груп България организира в Националната художествена галерия – Двореца неформална среща между представители на компании и най-емблематичните съвременни български художници и автори. Събитието е част от инициативите, с които най-голямата специализирана група за маркетингови комуникации в страната отбелязва своя 20-годишен юбилей.
Над 50 от авторите на автопортретите на единствената по рода си изложба "Образ и подобие" разговаряха с гостите от корпоративния свят за причините за своето участие в проекта, както и обясниха защо са избрали да се представят по конкретния начин. Уникалната експозиция е резултат от двугодишна работа с авторите, поканени от Изпълнителния директор на Публисис Груп България Николай Неделчев и консултант-куратора Надя Тимова да представят концепция за художествено претворяване на собствения си образ.
"Ние, в Публисис Груп България се стараем често да се вглеждаме в себе си и в делата си, да коригираме грешките си, да затвърждаваме положителните си черти и да ги подобряваме. Авторефлексията и автопортретът са особен и труден жанр - не само в изкуството, но и в живота и бизнеса. Създаването на тази изложба е и резултат именно от нашето ежедневно вглеждане в себе си. Тя е символ на нашата готовност да продължим да се борим за позитивната промяна, както и послание и вие да не спирате да го правите", сподели г-н Николай Неделчев.
Повечето от разнообразните като стил и подход автопортрети, включени в изложбата, са създадени по поръчка, специално за проекта и представляват интерпретации в областта на живописта, скулптурата и новите медии. Варират от произведения с класическа иконография, като например художник с четка в ръка (Образът) до творби, които трудно могат да бъдат припознати като автопортрети и представляват едно по-дълбоко ниво на авторефлексия (Подобието).
Поставени са една до друга картини както на утвърдени, така и на изгряващи млади автори. Сред тях са Светлин Русев, Емил Попов, Вежди Рашидов, Сашо Стоицов, Снежана Симеонова, Станислав Памукчиев, Греди Асса, Алла Георгиева, Димитър Яранов, Ива Яранова, Иван Кюранов, Иван Костолов, Любен Петров, Деян Янев, Зоран Георгиев, Калия Калъчева, Нора Ампова, Станислав Беловски, Виолета Танова, Стела Василева, Сашо Стоицов, Калоян Илиев (Кокимото) и много други.
Изложбата е съпътствана и от двуезичен каталог. В него под заглавие "Хребети и бръчки" са включени текстове на бележити съвременни български автори като Георги Господинов, Стефан Цанев, Елин Рахнев и др. Редом до визуалните автопортрети на художниците, писателите дават своите вербални интерпретации по темата за авторефлексията, претворяват своето вътрешно Аз на страниците на изданието и разсъждават по темата за преходността на битието.
Публисис Груп България е най-голямата комуникационна верига в България, обединяваща 8 специализирани звена (MSLGROUP, Saatchi&Saatchi, Publicis Worldwide, Leo Burnett, ZenithOptimedia, Publicis Dialog, Publicis Modem, HappyEnd), които работят в областта на бръзки с обществеността, рекламата, медийното планиране, промоционален и събитиен маркетинг, интернет и дигитални решения, и производство на аудиовизуални продукти. Агенциите, част от Групата, са носители на множество престижни отличия и награди от национални и чуждестранни фестивали и конкурси в областта на комуникациите.