Електронната търговия през погледа на SAP

Електронната търговия през погледа на SAP

Георги Робев е мениджър ключови клиенти в SAP, както и продуктов експерт за Customer Engagement and Commerce (CEC) решенията. Има 10 години опит в IBM на няколко ръководни позиции, както и опит с акцент върху телекомуникациите, енергетиката и търговиятa
SAP
Георги Робев е мениджър ключови клиенти в SAP, както и продуктов експерт за Customer Engagement and Commerce (CEC) решенията. Има 10 години опит в IBM на няколко ръководни позиции, както и опит с акцент върху телекомуникациите, енергетиката и търговиятa
За многоканалния подход, електронната търговия, създаването и оценяването на маркетинг кампании, пакетните предложения, или най-общо платформата hybris, разказва Георги Робев от екипа на SAP.
Как стъпва SAP върху темата за електронната търговия?
– Като компания на повече от 40 години с огромно познание за индустрията SAP винаги е бил лидер в сферата на управлението на търговските процеси. През 2013 г. SAP придоби най-иновативната платформа за електронна търговия - hybris, уникално решение за управление на продажбите и взаимоотношенията с клиенти през всички възможни канали.
Основната задача на hybris, покриваща 100% стратегическата визия на SAP, е да наложи опростяване и улесняване на процесите, свързани с избора ни като клиенти, пазаруването през най-удобния за нас канал и удовлетворението ни от начина, по който сме обслужени. По наши анализи през 2018 г. 58% от световните продажби ще минават през електронни канали (не се ограничават само до интернет пазаруване), което само по себе си показва повратна точка в консуматорските култура, нагласи и търсене. Представителите на поколението "18+" първо разглеждат, анализират и избират онлайн и чак след това вземат решение как да процедират с покупката. Hybris се грижи да поддържа, опростява, анализира какво, кога, как и къде искаме да купим с ума и сърцето си. Тази философия ни прави наистина различни от всички останали на пазара на решения за електронна търговия и работа с клиенти.
Какво прави hybris уникален като продукт?
– Уникалното при SAP hybris е наличието на цялостен подход за управление на жизнения цикъл на един клиент или една покупка. От момента, в който маркетинг специалистите планират своите кампании, през оценката на таргет групите, до предлагането на точното съдържание на точния човек по най-удобния за него начин. Omni-Channel идеологията на hybris дава богати възможности за достъп до клиентите като контактен център, електронен магазин, директна продажба, хартиен носител или активация на взаимоотношенията през социалните медии. Ето как с едно средство търговците и маркетинг специалистите пестят пари и увеличават значително продажбите. Стойността на hybris е реална, а не виртуална!
Тоест hybris не е просто един уеб магазин?
– Уеб магазинът е един много малък компонент от hybris, който бих казал, че дори не е от първостепенно значение. И точно тук е огромната разлика – продуктът не е просто един добър електронен портал. Всички процеси по оркестрация на поръчките, правилното им изпълнение, логистичните, финансово-счетоводните и финансово-транзакционните въпроси се организират автономно в решението. Hybris покрива и всички сегменти от тип B2C, B2B и B2B2C, което дава уникалност на палитрата от възможности за производители, дистрибутори и търговци. Като обобщение бих казал, че hybris е CRM решение от кардинално нов тип, насочено изцяло към увеличаване на приходите на всички по веригата производител – краен потребител.
Кои индустрии следва да са най-силно заинтересовани от навлизането на e-commerce и Omni-Channel технологиите?
– Бързият и лесен отговор е всички. Но, разбира се, бързите и лесни неща невинаги са верни. Наблюденията ми от българския и някои регионални пазари показват, че основните клиенти на подобен род решения са телекомите, дистрибуторите на FMCG и производителите, които искат да навлязат директно на пазара или искат да увеличат пазарния си дял, както и познаването на крайните си клиенти. Ще дам обаче пример с телеком пазара.
Основният канал за продажби на телекомуникационни услуги в България за съжаление остава магазинната мрежа. Ужасен опит в масовия случай за всеки от нас. Чакаш на опашка, за да платиш, а пред теб човек, който иска да си прекрати договора. Двадесет минути от ценното ти време са безвъзвратно пропилени. А какво ще кажете да не чакате на опашка, с клик на мишката да изберете най-удобния метод за плащане, да получите предложение за смяна на плана, без да правите нищо и без да ви се обаждат от контактния център, да заявите нова услуга и да я получите по начина, по който искате, и там, където я искате? Това са само примери от реалния живот.
Готов ли е пазарът в България за търговия, пренесена и в електронното пространство?
– Не само че е готов, но нуждата е осъзната. Към днешна дата имаме критична маса от големи клиенти в България, ползващи ежедневно hybris. Една от най-големите търговски вериги в България е наш лоялен клиент. Два от най-големите дистрибутори в България са наши клиенти. Един от трите най-големи телекома в страната ползва hybris за привличане на нови клиенти и намаляване на търговските разходи. Но малкият и средният бизнес също излизат агресивно на "дигиталната арена", за да бъдат по-адекватни и печеливши.