5-те новини на ритейла тази седмица

Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: [email protected].
Intrama направи първа копка на своята нова производствена база в "Тракия икономическа зона", землището на с. Бенковски, в сряда. Планираната инвестиция възлиза на 20 милиона лева и ще осигури около 110 работни места. Тя е резултат от дългогодишното, устойчиво и успешно развитие на Intrama в България и цели да разшири съществуващите производствени мощности на компанията в Пловдив, съобщиха от компанията. Проектът предвижда да бъде изградено високотехнологично предприятие за производство и печат на гъвкави опаковки. Ще бъдат изградени производствени, логистични, складови и административни помещения на разгъната застроена площ от 13 217 кв.м.
Планира се предприятието да бъде пуснато в пробна експлоатация през първото тримесечие на 2017 г. Основен строител на новата база е "Кастело Прикаст". Ръководството и контролът на строителните дейности са възложени на главния проектант на обекта арх. Георги Савов и неговия екип от "Вамос" ООД. Символичната първа копка беше направена съвместно от кмета на община Пловдив Иван Тотев, Димитър Иванов, кмет на община Марица, и управляващите собственици на Intrama - Александър Божилов и Франк Улрих. В своето изказване Александър Божилов подчерта ролята на Intrama като отговорна, утвърдена и устойчива българска компания, която поставя и следва високи стандарти на работа.
Д-р Франк Улрих заяви удовлетвореност от резултатите на дружеството до момента, които са в основата на взетото решение за разширяване на производствените мощности. Новата инвестиция цели затвърждаване на позициите на Intrama в България и на външния пазар. Intrama е утвърден производител на висококачествени вакуум опаковъчни машини, фолиа за вакуум опаковка.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) образува производство по повод телевизионна реклама на кренвирши "Аз ям", произведени от "Градус -1" ООД, става ясно от решение, публикувано на сайта на регулатора. Проучването трябва да установи дали рекламният клип нарушава закона в частта за нелоялната конкуренция. Тв рекламата на кренвиршите "Аз ям!" има четири версии - една дълга и три кратки, и е пусната за излъчване за пръв път на 14 април т.г. Клиповете съдържат няколко послания, като едно от тях е: "Те са от свинско месо – каквито би трябвало да са всички свински кренвирши". В рекламата не се твърди, че кренвиршите "Аз ям!" са от 100% свинско месо. Но посланието, както и използваните изрази водят до внушението, че те са от 100% свинско месо.
Премълчаването на информация, че в състава на продукта има и други елементи като птича кожа, механично сепарирано пиле и т.н., навежда на мисълта за прикриване на същинската характеристика на продукта, въвежда потребителите в заблуждение и по този начин може да повлияе на тяхното икономическо поведение или да увреди интересите на конкурент. Това се казва в решение от 5 май на Етичната комисия към Националния съвет за саморегулация. То, както и сигнал от потребител от 27 май са дали повод на КЗК да се задейства. Потребителският сигнал обаче повдига въпроси, тъй като проверка показва, че посоченият за жалбоподател твърди, че не е подавал такъв.
Бившият председател на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) Петко Николов е назначен за председател на Патентното ведомство със заповед на министър-председателя, съобщи пресслужбата на кабинета. От поста поради навършване на пенсионна възраст е освободен Камен Веселинов.
Предложението е на министъра на икономиката Божидар Лукарски. Петко Николов е завършил право в СУ "Св. Климент Охридски", има докторантура по интелектуална собственост в УНСС. През последните 13 години - до юни 2016 г. е председател на Комисията за защита на конкуренцията.

И последният собствен магазин на "Карфур" е обявен за продажба от частен съдебен изпълнител заради необслужвани дългове на собственика "КМБ България", която е част от гръцката Marinopoulos. Сега купувач се търси за най-стария обект, с който френската търговска верига влезе в България – този в Бургас, при начална цена от малко над 14.5 млн. лв.
От офиса на съдебния изпълнител Тотко Колев отказаха информация по искане на кой кредитор се организира сегашната процедура. Върху имота обаче има ипотека в Алфа банк. Българският й клон беше придобит от Пощенска банка, но по информация на "Капитал" заемите и обезпеченията на "КМБ България" са отишли към лондонския клон на Алфа банк. Върху бургаския обект има и няколко възбрани от Банка Пиреос и доставчици на магазина, показва справка в Имотния регистър.
По-рано тази година през частен съдебен изпълнител кредиторът Уникредит Булбанк придоби най-големия хипермаркет на "Карфур" - в софийския The Mall. За продажба беше обявен и магазинът на веригата в Стара Загора, но при първия търг купувач не се яви. Пак през съдия-изпълнител се предложи и хипермаркет в недостроения мол в "Люлин", който е на Marinopoulos. Преди седмици компанията влезе в процедура по защита от кредитори в Гърция. Срещу "КМБ България" има много искове за несъстоятелност.
"dm България" откри своя 63-и магазин в страната и 26-и в София на 18 август. С това продължи линията на активното си разрастване в България. През последните десет месеца бяха открити десет нови обекта в цялата страна.В първите три дни на откриването на новия обект в жк "Младост 3" клиентите можеха да ползват 15% отстъпка от всички стоки в него.
dm drogeriemarkt е от най-големите вериги дрогерии в Централна и Източна Европа. Първият магазин е отворен през 1973 г. в Карлсруе, Германия, а първият филиал в Австрия – през 1976 г. в град Линц. Централата на групата се намира в Залцбург, Австрия.
Днес dm е представен в 12 страни в Европа. "dm България" се присъединява към групата на 29 януари 2009 г. с първия си магазин в град Видин. Към днешна дата филиалната мрежа се състои от 63 магазина във вече 24 града в страната, а служителите на компанията са над 500. Асортиментът на dm обхваща над 14 000 артикула.
Накратко