Инициативата "КРИСТАЛНО ЧИСТИ" ще изгражда лидери на устойчивото развитие

Инициативата "КРИСТАЛНО ЧИСТИ" ще изгражда лидери на устойчивото развитие

Инициативата "КРИСТАЛНО ЧИСТИ" ще изгражда лидери на устойчивото развитие
Devin
  • АУБ и Университетът Харвард ще разработят образователни програми по устойчиво развитие, финансирани чрез инициативата.

    Над 85 млн. лв. данъци, такси и осигуровки са платили през 2016 г. компаниите, подкрепящи инициативата.

    Качеството, вкусът и марката са най-важните фактори, които определят избора на бутилирана вода. Цената остава на пето място.
Старт на инициативата КРИСТАЛНО ЧИСТИ дадоха днес 8 компании, членове на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България (AПБНБ). Партньори на инициативата са Омбудсманът на Република България Мая Манолова, Комисията за защита на потребителите и Асоциацията "Активни потребители".
Целта на инициативата е да се въведат правила и контрол, които да ограничат сивия сектор и безотговорното говорене по темата за водата, жизненоважна за всеки.
Инициативата КРИСТАЛНО ЧИСТИ е израз на убедеността на подкрепящите я, че икономическото развитие на България и зрелостта на обществото зависят от ангажираността и приноса на всеки гражданин.
"Компаниите в Асоциацията от години следват най-високи международни стандарти в своята дейност", заяви Изпълнителният директор на Асоциацията Жана Величкова. Само за миналата година компаниите, инициатори на КРИСТАЛНО ЧИСТИ, са внесли в държавната хазна над 85 млн. лв. данъци, такси и осигуровки. За екологична отговорност са платили над 2, 5 млн. лв. Инвестициите им в дарения за социални каузи надхвърлят 700 000 лв. За развитие на служителите си тези компании са инвестирали над 1 млн. лв. Направените инвестиции в икономиката на България само за последните 5 години надхвърлят 130 млн. лв.
"Инициативата КРИСТАЛНО ЧИСТИ е нашата допълнителна гаранция за сигурността,
здравето и спокойствието на нашите потребители. Ако не е ясно кой носи отговорността, ако производителят не е ясен, доверието пада и клиентите ни ограничават потреблението си", допълни г-жа Величкова.
Тя допълни, че потребителите искат гарантирано качество, ясни стандарти и отговорност, постоянен контрол - най-доброто за себе си и за семейството си. Направено през октомври 2016 г. по поръчка на Асоциацията онлайн изследване сочи, че качеството, вкусът и марката са най-важните фактори, които определят избора на бутилирана вода. Цената остава едва на пето място. "Що се отнася до най-важния мотив за изграждане на доверие в една компания, за почти всички участници това е гаранцията за качеството на продукта. По степен на важност следват постоянството в качеството и постоянният контрол, осъществяван от самата компания. 83% от потребителите се доверяват на компании с наложени марки на пазара", обясни Юлиян Добрев, изпълнителен директор на агенцията, направила маркетинговото изследване BluePo!nt.
Инициативата "КРИСТАЛНО ЧИСТИ" ще изгражда лидери на устойчивото развитие
Devin
"Подкрепяме инциативата КРИСТАЛНО ЧИСТИ като израз на ангажимента ни към българските потребители. Нашата цел е да наложим спазването на най-високите стандарти за качество и прозрачност в бизнеса като норма за сектора и за цялата икономика", заяви Томас Кренбауер, Изпълнителен директор на "Девин" ЕАД. Той изложи основните принципи на инициативата: ясни правила за правене на бизнес; ясни стандарти за качество; ясни социални ангажименти към служителите и ясна отговорност към българското общество.
Изпълнителният директор на Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани Светослав Атанасов обясни присъствието на компанията сред инициаторите на КРИСТАЛНО ЧИСТИ така: "Системата на Кока-Кола е доказала, че е достоен корпоративен гражданин на България. Още доказателства за това даде Докладът за социално-икономическото въздействие на Системата, разработен от екипа на проф. Итън Капщайн от Принстънския университет. Ще дам няколко факта, от които става ясно защо подкрепяме инициативата. Пряката и косвената добавена стойност, генерирана от системата на Кока-Кола в българската икономика само за 2015 г. възлиза на 553 милиона лева. Около 20 000 заети са свързани с дейностите на Кока-Кола в България. Всяко 1 работно място в системата на Кока-Кола осигурява още 8 работни места в българската икономика".
Инициаторите на КРИСТАЛНО ЧИСТИ поемат пореден реален ангажимент към бъдещето на България. Компаниите ще инвестират в създаването на образователни модули по устойчиво развитие. "Ще намерим, вдъхновим и развием младите хора, които ще работят за устойчивото развитие на България. Участниците в програмите ще бъдат избирани по най-строги критерии от авторитетно жури. Програмите ще бъдат разработени с преподаватели и специалисти от Центъра за здраве и околна среда към Университета Харвард", обясни д-р Милена Николова, преподавател по маркетинг и потребителски нагласи в Американския университет в България.
"Ние ще им предоставим възможности за бъдещо професионално развитие и ще подкрепим служителите си, които биха искали да се развиват в тази област, което ще е дългосрочна инвестиция за цялото общество", допълни г-н Кренбауер.
За Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България
АПБНБ представлява над 70% от пазара на безалкохолни напитки и бутилирани води в България повече от 20 години. Учредена през 1996 година, АПБНБ е дългогодишен член на европейските браншови структури на бутилировачите на вода (EFBW), на производителите на безалкохолни напитки (UNESDA). Асоциацията е признат и утвърден отговорен партньор на държавата в дефинирането на секторни политики и прилагането на инструменти в подкрепа устойчивото, конкурентоспособно и проспериращо развитие на сектора.
Основна цел на Асоциацията е да бъде глас на бранша пред обществото, да участва активно в развитието и внедряването на политиките по широк кръг икономически, технически, търговски и екологични въпроси.