Дизайн мисленето като усет да бъдеш стъпка пред конкурентите си

Дизайн мисленето като усет да бъдеш стъпка пред конкурентите си

Изграждането на евтин прототип на продукт ви дава възможност да го тествате с крайните потребители, но преди още да сте го пуснали на пазара и да сте изхарчили купища пари за внедряването му.
Fabrica360
Изграждането на евтин прототип на продукт ви дава възможност да го тествате с крайните потребители, но преди още да сте го пуснали на пазара и да сте изхарчили купища пари за внедряването му.
Design Thinking Camp събира всепризнати експерти в дизайна на услуги и продукти на 29-30 август в Sofia Tech Park
Желанието на компаниите винаги да са една стъпка пред конкурентите си и да се диференцират ги задължава непрекъснато да разработват иновативни услуги и продукти, с които не само да задържат интереса на клиентите си, но и да привличат нови посланици на своя бранд. Така потребителите ежедневно са обстрелвани с промоционални предложения да се сдобият с последния модел телефон, с най-бързия мотор или просто с най-мощната прахосмукачка досега. Kлиентите обаче вече не се интересуват толкова от самите продукти и услуги, колкото от преживяването, което могат да им предложат те, от емоцията, която ще изпитат при използването им, както и доколко етична е компанията, която ги предлага.
Често лидерите не си задават въпроса какви са реалните потребности на хората, за които създават продукти и услуги. Нерядко те са водени по-скоро от желанието да реализират прогресивна идея, която им е дошла наум, без да имат ясна представа кои са техните таргет потребители, какви са техните неизказани желания и потребности, както и какви биха били трудностите пред създаването на тези продукти или услуги.
Това е една от най-често срещаните грешки, които се случва да правят дори и по-големи и опитни компании. Ако техните ходове не са подплатени с достатъчно ясна и детайлна информация за нуждите на клиентите, то те могат да доведат до пропиляване на много време, усилия и пари за внедряването на продукт или услуга, което няма да доведе до възвръщаемост на инвестицията.
Така например компания, известна с производство на млечни продукти претърпява крах, когато решава да пусне на пазара алтернатива на едно от своите изделия, което консумират предимно дамите. Фирмата смята, че ще спечели и мъжката аудитория, ако предлага млечен продукт с по-висока масленост, тъй като господата имат нужда от по-голям дневен прием на калории от жените. В допълнение опаковката е решена в черно, което предполага се ще приковава вниманието на мъжете по-добре от досегашния зелен етикет. Оказва се обаче, че мъжете нямат нужда от подобен продукт, поради което скоро след това компанията е принудена да спре производството на продукта, претърпявайки сериозни загуби.
За да споделят реални казуси от своята практика, както и за да провокират собствениците на бизнеси у нас чрез своите уъркшопи, в София пристигат световноизвестни експерти в дизайна на услуги и продукти. Те ще участват в първото издание на Design Thinking Camp в София, което ще се проведе в Sofia Tech Park на 29 август и 30 август.
Сред най-изявените от тях е Рама Гераво, директор на Центъра за дизайн "Хелън Хамлин" в Кралския колеж по изкуство в Лондон. Работил е съвместно с мениджърите на едни от най-успешните компании в световен мащаб – Samsung, Panasonic, Sony, PWC and Toyota, а зад гърба си над 250 съвместни проекта със 180 компании.
Джеси Граймс, който e един от хедлайнерите на Design Thinking Camp, е работил със световноизвестни компании като ING, ABN AMRO, Rabobank, Facebook, Optus, Vodafone, Orange и AkzoNobel.
Fabrica360
Джеси Граймс, който e един от хедлайнерите на Design Thinking Camp, е работил със световноизвестни компании като ING, ABN AMRO, Rabobank, Facebook, Optus, Vodafone, Orange и AkzoNobel.
Към инициативата се присъединява и Джеси Граймс – независим консултант по дизайн на услуги, главен редактор на списание Touchpoint и старши вицепрезидент на Service Design Network. Той има опит в проектирането на услуги във финансовия сектор, както и в работата по иновационни проекти. Част от неговите клиенти са световноизвестни компании като ING, ABN AMRO, Rabobank, Facebook, Optus, Vodafone, Orange и AkzoNobel.
Антонио Чезаре Ядарола ще води уъркшоп за дизайна на преживяванията на работното място на бъдещето.
Fabrica360
Антонио Чезаре Ядарола ще води уъркшоп за дизайна на преживяванията на работното място на бъдещето.
Редом до него ще застане и Антонио Чезаре Ядарола, който може да се похвали с две докторски степени, придобити в Неапол и Лондон. Той специализира в областта на социалните иновации и дизайна на услуги. Ядарола работи с колективи от стратези, изследователи, космически дизайнери, както и с дизайнери на услуги от Европа, САЩ и Канада.
Освен че ще можете да се докоснете до тези и много други светила в дизайна на услуги и дизайн мисленето, ще имате възможност да почерпите опит, чрез който да подобрите собствените си продукти и услуги. Design Thinking Camp разчупва традиционния конферентен формат, като залага предимно на практически работилници и на съвсем малко лекции.
Събитието ще се проведе на 29 август и 30 август 2019 г. в Sofia Tech Park в столицата. Организатор е Fabrica 360 – агенция за дизайн и иновации придобила правата за организация на събитието от руските си партньори от Lab Wonderfull. С подкрепата на Service Design Network – Bulgaria.
Генерален медиен партньор на събитието е "Капитал".
Регистрация до изчерпване на билетите на: