Maserati представя Nettuno: новият 100% Maserati двигател, който възприема F1 технология за шосеен автомобил

Maserati представя Nettuno: новият 100% Maserati двигател, който възприема F1 технология за шосеен автомобил
•Maserati Nettuno: 100% Maserati, 100% Произведено в Модена
•Футуристичен двигател, произведен от екипа от техници и инженери на Maserati, защитен от международни патенти.
•Технически спецификации за новия двигател.
•Технологични характеристики, получени от Формула 1, което води до подобрена ефективност на двигателя, повишена производителност и намален разход.
•Супер спортният автомобил MC20, първият Maserati, приел новия двигател, ще бъде представен по време на събитието "MMXX: Време е бъдем дръзки", което ще се проведе на 9 и 10 септември в Модена
•Модена, 1 юли 2020 г. - Новата ера на Maserati започва с нов двигател.
Новият двигател е тупкащото сърце на супер спортния автомобил MC20, който ще направи световната си премиера през септември. Устройството е проектирано в съоръженията на Maserati в Модена: лабораторията за иновации Maserati на Via Emilia Ovest, работилниците по Via Delle Nazioni (историческата база на Maserati Corse) и е разработен в двигателния център, разположен на прочутия адрес Viale Ciro Menotti, където ще бъде конструиран. В момента новата производствена линия и новото помещение за каросерии и бои се модифицират, за да бъдат домакини на дългоочаквания MC20.
Новият двигател е резултат от техническа революция, която е защитена от международни патенти. Проектът се роди от страстта и отдадеността на екип от висококвалифицирани техници и инженери. След двадесет години Maserati отново с ентусиазъм се зае с предизвикателството да се завърне към своето седалище Модена за разработването и производството на нов, високотехнологичен и високоефективен двигател.
Операцията е стратегическа за Maserati - марка, която днес се готви да пусне новия MC20, проект "100% произведено в Модена", започващ точно от неговия двигател - сърцето на новия автомобил.
Амбициозен дизайн, който представлява исторически момент за компанията, нова ера, която официално ще започне на 9 и 10 септември в Модена със събитието, "MMXX: Времето да бъдем дръзки". По време на премиерата ще бъдат разкрити нови модели, които ще влязат в производство през следващите години, ще бъдат обявени и иновативни задвижващи системи, както и амбициозни програми, разработени от Дома на Тризъбецът.
Новият силов агрегат е с V90° архитектура, с 3-литров 6-цилиндров twin-turbo и разполага със сух картер (класическо решение за супер спортни коли). Той осигурява 621 к.с. при 7500 об/мин и 730 Нм въртящ момент от 3000 об/мин със специфична мощност от 210 к.с. / литър. Степента на сгъстяване е 11:1, ходът е 82 мм, а отворът 88 мм.
Душата на двигателя е иновативната предкамерна система за изгаряне с двойни свещи. Тази технология е получена от Формула 1 и сега е достъпна за първи път на двигател, предназначен за пътя.
Двигателят има три основни характеристики:
Предкамера: горивната камера е поставена между централния електрод и традиционната горивна камера и е свързана с поредица от специално проектирани отвори.
Странична запалителна свещ: традиционната запалителна свещ действа като опора за осигуряване на постоянно горене, когато двигателят работи на ниво, при което не се нуждае от помощта на предварителната камера.
Система с двойно впръскване - директна и индиректна: свързана с налягането на подаване на гориво при 350 бара, системата намалява ниския шум в обхвата на оборотите, намалявайки емисиите и подобрявайки разхода.
Двигателят е стратегически важен и подкрепен от Лабораторията за иновации, която благодарение на виртуалния анализ позволи значително да се съкрати времето за разработка и планиране.
Новият двигател "Made in Modena", традиционен 90° V6, е отчетен като такъв с нечувани нива на мощност и въртящ момент и ще бъде използван за първи път на супер спортния автомобил MC20. MC20 ще върне Maserati обратно в света на състезанията.
Спецификации на двигателя
Производител Maserati
Архитектура на двигателя V6 90°
Общ работен обем 3.0 л
Отвор / Ход 88 x 82 мм
Съотношение на компресия 11:1
Ред на запалване 1-6-3-4-2-5
Максимална мощност 621 к.с. при 7500 об/мин
Максимален въртящ момент 730 Нм при 3000 - 5500 об/мин
Макс. обороти на двигателя 8000 об/мин
Турбокомпресори Twin Side Turbo с електронно задействащ се байпасен клапан
Запалителна система Twin Spark с пасивна предкамера
Помпа за смазване Напълно променлива маслена помпа
Смазочна система Сух картер с помпи за почистване и външен резервоар за масло
Горивна система PDI (директно впръскване 350 бара + инжекционен порт 6 бара)
Клапанен механизъм и Двоен над главата разпределителен вал с синхронизация променлив момент на вентила
Ширина на двигателя 1000 мм
Височина на двигателя 650 мм
Дължина на двигателя 600 мм
Маса на двигателя (съгласно DIN GZ) <220 кг
Ниво на емисиите EU6D / Китай 6B / Ulev 70
Maserati S.p.A.
Maserati произвежда пълна гама уникални автомобили с невероятна индивидуалност, веднага разпознаваеми навсякъде по света. Със своя стил, технология и изключителен характер те радват най-претенциозните, взискателни вкусове и винаги са били еталон за автомобилната индустрия. Посланици на това наследство са флагманът Quattroporte, спортният седан Ghibli, Levante - първият SUV на Maserati, и спортните автомобили GranTurismo и GranCabrio. Гама, пълна както никога досега, с бензинови и дизелови двигатели, със задно и със задвижване на всички колела, изработени с най-добрите материали и изключителна техника. Това е традиция на успешните автомобили, всеки от тях предефинира това, което прави италиански спортен автомобил по отношение на дизайн, производителност, комфорт, елегантност и безопасност. |