Бариста шампионатът на Starbucks България се проведе след едногодишна пауза


След прекъсване през 2020, ежегодното състезание между баристите на Starbucks в България се проведе вчера в София. Бариста шампионатът събра най-добрите представители на обекти на бранда от страната, за да покажат майсторството си в приготвянето на кафе специалитети. 7-те претендента в шампионата премериха сили в Starbucks Ring Mall.
В рамките на конкурсния ден състезателите показаха умения в създаването на определени напитки Starbucks, както и свои собствени творения, вдъхновени от бранда. Шампионатът се разви в три кръга: Barista Craft (лате арт), Coffee Curiosity (кафе дегустация) и Coffee @ Home Beverage (авторска кафе напитка на всеки от участниците). В края на деня стана ясен победителят: Светослав Даскалов на 21 г. от София, макар че младите момичета и момчета показаха, че всеки един от тях е достоен за титлата Barista Champion 2021. Светослав е част от семейството на Starbucks от 1 г. и 4 месеца и представи екипа на Starbucks Paradise Center. Той обожава Cold Brew, но това не му попречи да демонстрира истинско майсторство в лате арт.

"Barista Champion значи не само, че си най-добър в приготвянето на напитките. Означава че имаш отношение към тях, че обичаш това, с което се занимаваш и цениш качествата на кафето", сподели Иван Георгиев, регионален мениджър на Starbucks за България. "За нас е удоволствие всяка година да събираме най-добрите си баристи. Всички финалисти са наши шампиони. Победителят ще представи България и ще се състезава с баристи от цяла Европа на следващия етап от международното състезание през ноември тази година.
За Barista Championship Състезанието се провежда всяка година (вече има 30 издания) от Starbucks в търсене на най-добрия бариста на бранда. България се включва за първи път в шампионата през 2018 година и провежда ежегодни състезания с изключение на пандемичната 2020 година. Победителят от националния шампионат 2021 ще премери сили с баристи от цяла Европа в нелеките предизвикателства на Starbucks. За Starbucks Американската верига за кафе Starbucks стартира през 1971 г. в Сиатъл с продажба на кафе, чай и подправки. Днес компанията притежава над 27 хиляди локации в повече от 70 държави. В България тя е представена от AmRest, най-голямата независима компания, оперираща с ресторанти в Централна и Източна Европа. Целта на Starbucks е да предлага кафе с най-високите стандарти за качество, с етично закупуване и отговорни практики за отглеждане. Експертите на компанията пътуват до фермите в Латинска Америка, Африка и Азия, за да изберат най-добрите зърна кафе от вида Арабика, и подчертават техните богати вкусове и аромати чрез специалното изпичане - Starbucks roast. В България първото заведение Starbucks отвори врати през 2008 г. на ул. "Гурко" 62. Днес обектите вече са четиринадесет - осем в София, два в Пловдив, два във Варна и два в Бургас. |