Бариста шампионатът на Starbucks България се проведе след едногодишна пауза

Бариста шампионатът на Starbucks България се проведе след едногодишна пауза

Бариста шампионатът на Starbucks България се проведе след едногодишна пауза
Бариста шампионатът на Starbucks България се проведе след едногодишна пауза
След прекъсване през 2020, ежегодното състезание между баристите на Starbucks в България се проведе вчера в София. Бариста шампионатът събра най-добрите представители на обекти на бранда от страната, за да покажат майсторството си в приготвянето на кафе специалитети. 7-те претендента в шампионата премериха сили в Starbucks Ring Mall.
В рамките на конкурсния ден състезателите показаха умения в създаването на определени напитки Starbucks, както и свои собствени творения, вдъхновени от бранда. Шампионатът се разви в три кръга: Barista Craft (лате арт), Coffee Curiosity (кафе дегустация) и Coffee @ Home Beverage (авторска кафе напитка на всеки от участниците). В края на деня стана ясен победителят: Светослав Даскалов на 21 г. от София, макар че младите момичета и момчета показаха, че всеки един от тях е достоен за титлата Barista Champion 2021. Светослав е част от семейството на Starbucks от 1 г. и 4 месеца и представи екипа на Starbucks Paradise Center. Той обожава Cold Brew, но това не му попречи да демонстрира истинско майсторство в лате арт.
Бариста шампионатът на Starbucks България се проведе след едногодишна пауза
"Barista Champion значи не само, че си най-добър в приготвянето на напитките. Означава че имаш отношение към тях, че обичаш това, с което се занимаваш и цениш качествата на кафето", сподели Иван Георгиев, регионален мениджър на Starbucks за България. "За нас е удоволствие всяка година да събираме най-добрите си баристи. Всички финалисти са наши шампиони. Победителят ще представи България и ще се състезава с баристи от цяла Европа на следващия етап от международното състезание през ноември тази година.
За Barista Championship
Състезанието се провежда всяка година (вече има 30 издания) от Starbucks в търсене на най-добрия бариста на бранда. България се включва за първи път в шампионата през 2018 година и провежда ежегодни състезания с изключение на пандемичната 2020 година. Победителят от националния шампионат 2021 ще премери сили с баристи от цяла Европа в нелеките предизвикателства на Starbucks.

За Starbucks
Американската верига за кафе Starbucks стартира през 1971 г. в Сиатъл с продажба на кафе, чай и подправки. Днес компанията притежава над 27 хиляди локации в повече от 70 държави. В България тя е представена от AmRest, най-голямата независима компания, оперираща с ресторанти в Централна и Източна Европа.

Целта на Starbucks е да предлага кафе с най-високите стандарти за качество, с етично закупуване и отговорни практики за отглеждане. Експертите на компанията пътуват до фермите в Латинска Америка, Африка и Азия, за да изберат най-добрите зърна кафе от вида Арабика, и подчертават техните богати вкусове и аромати чрез специалното изпичане - Starbucks roast.

В България първото заведение Starbucks отвори врати през 2008 г. на ул. "Гурко" 62. Днес обектите вече са четиринадесет - осем в София, два в Пловдив, два във Варна и два в Бургас.