Стартира информационна кампания за превенция на рак на яйчниците и рак на гърдата

Стартира информационна кампания за превенция на рак на яйчниците и рак на гърдата

Стартира информационна кампания за превенция на рак на яйчниците и рак на гърдата
Информационна кампания за борба с рак на гърдата и рак на яйчниците стартира през октомври 2022 г. Организатори на инициативата са фондация "Една от 8" и "Астра Зенека България" с подкрепата на верига магазини "Мания". Партньори в кампанията са и Националното сдружение на общопрактикуващите лекари в България (НСОПЛБ) и дизайнерът Вяра Ценева.
Безспорно грижата за външния вид и шопингът е в ДНК-то на всяка жена, колкото и заета да е тя, затова чрез кампанията по интерактивен начин организаторите питат дамите: "Обичаш ли себе си?" Целта е да провокират и насочат тяхното внимание по въздействащ начин към важността от редовни прегледи при общопрактикуващия лекар, гинеколог и мамолог. Профилактиката е единственият и най-сигурен начин за ранна диагностика, когато лечението може да бъде максимално ефективно.
От ляво надясно: Гергана Богданова- управител на фондация "Една от 8", доц. д-р Любомир Киров, председател на Националното сдружение на общопрактикуващите лекари в България, Гергана Пенчева, представител на "Астра Зенека", Челистина Маринова, представител на магазини "Мания"
От ляво надясно: Гергана Богданова- управител на фондация "Една от 8", доц. д-р Любомир Киров, председател на Националното сдружение на общопрактикуващите лекари в България, Гергана Пенчева, представител на "Астра Зенека", Челистина Маринова, представител на магазини "Мания"
"Щастлива съм, че и през този октомври в "Една от 8" ще реализираме такава провокативна кампания и че шеста поредна година наш партньор за каузата са магазини "Мания". Безкрайно им благодарим, че прегърнаха идеята. До края на октомври в над 400 пробни на магазини от веригата в 20 града в цялата страна дамите ще се изправят пред интересно предизвикателство. Оглеждайки се в огледалото, докато избират своя тоалет, на него ще виждат и стикер с QR кода, при сканирането на който ще научат колко често и на какви прегледи трябва да ходят, за да са сигурни, че полагат необходимите грижи за себе си. Зад кампанията застават и Националното сдружение на общопрактикуващите лекари и дизайнерът Вяра Ценева, която подготви уникален дизайн на бижу, което ще се продава с благотворителна цел", каза Гергана Богданова, управител на фондация "Една от 8".
Доц. д-р Любомир Киров, председател на УС на НСОПЛБ, призова дамите всяка година да посещават личния си лекар за профилактичен преглед. Той допълни: "Ползвайте възможностите, които системата осигурява за ехо- и мамографии. Правете и редовно самопрофилактика. Когато това се превърне в рутинна практика, шансовете да се предотвратят по-сериозни усложнения своевременно се увеличава."
"За поредна година компанията е прегърнала каузата на фондацията на "Една от 8". Благодарни сме, че отново разгръщаме кампанията заедно, тъй като ние припознаваме тяхната мисия. В рамките на месеца в пробните на нашите магазини клиентите ни ще намерят материал с полезна информация за важността на профилактичните прегледи. Разгръщаме кампанията и на нашия сайт. Сигурни сме, че заедно ще провокираме дамите да обърнат внимание на тяхното собствено здраве", изтъкна Челистина Маринова, представител на магазини "Мания" - една от водещите франчайз вериги за дрехи втора употреба и нови outlet дрехи и обувки в България.
Дизайнерът Вяра Ценева се включи активно в кампанията, като изработи тематично бижу, което се продава с благотворителна цел и 50% от направените продажби до края на октомври ще дари на фондация "Една от 8".
Дамите могат да получат и допълнителна информация за профилактиката, симптоматиката и лечението на рака на гърдата и рака на яйчниците под формата на видеа с водещи специалисти. Те са достъпни в You Tube канала на Една от 8 и интернет портала www.azcare.bg
Нуждата от подобна информационна кампания е провокирана от статистиката: Ракът на гърдата е най-честото онкологично заболяване при жените в световен мащаб, с тенденция за увеличаване на новите случаи с 40% към 2040 г. В България всяка година се диагностицират над 4000 жени.
Диагностициран навреме, ракът на гърдата е напълно лечим 🎗️
Ракът на яйчниците е 7-ото най-разпространено онкологично заболяване сред жените в световен мащаб и е на 6-о място сред онкологичните заболявания в България с около 800 нови случая на година.
Ранното откриване на рака на яйчниците е от съществено значение за излекуването. 🎗️
Дамите трябва са информирани и да отделят внимание на своето здраве, както отделят за красотата си. Използвайте това, което осигурява системата на здравното осигуряване и здравеопазването. Проявете инициатива, за да сте здрави и красиви.