JYSK България със силни финансови резултати на предизвикателния глобален пазар

JYSK България със силни финансови резултати на предизвикателния глобален пазар

JYSK България със силни финансови резултати на предизвикателния глобален пазар
През финансовата 2022/23 година (FY23), JYSK България постигна EBIT резултат (известен още като ППЛД - печалба преди лихви и данъци) от 30,2 млн. лева и увеличи оборота си с 19,1%, на 601,3 млн. лева. Резултатите включват търговия на дребно и активности в Дистрибуционен център JYSK Божурище. Глобалният търговец на мебели за дома продължи плановете си за разширяване и отвори 5 нови магазина в България.
Очаквано, финансовата 2022/23 година, която започва на 1 септември и завършва на 31 август, бе година пълна с предизвикателства за JYSK, тъй като инфлацията продължаваше да расте, поддържайки високи оперативни разходи и засягайки покупателната способности на потребителите. JYSK контрира това, като инвестира в много конкурентни цени и страхотни оферти за клиентите в областта на градинските мебели и матраците и по този начин увеличи оборота си с 19,1% до 601,3 млн. лева за финансова година FY23.
Броят на клиентите в България се увеличи с 17,8%. А сред продуктовите категории, най-висок ръст се наблюдава в Спално бельо и чаршафи, както и в категориите продукти за прозореца.
"Щастливи сме да видим, че клиентите се интересуват повече и повече от нашите скандинавски продукти и страхотните ни оферти. Миналата година започна с голяма несигурност, особено поради нарастващата инфлация и високите оперативни разходи. JYSK работи усилено, за да запази разходите на по-ниско ниво, с много оферти и висококачествени продукти. Всички ние можем само да се гордеем с усърдната работа и резултатите, които постигнахме за тази финансова година и искам да благодаря на нашите колеги в България за тяхната ангажираност и отдаденост", казва Алекс Брату, Директор на JYSK за Румъния, България и Турция.
Разширяването и инвестициите в магазините продължават
По време на финансовата 2022/23 година, JYSK отвори 5 нови магазина в България, в градовете Пловдив, Смолян, Разлог, Панагюрище и надгради още 7 магазина с новата си концепция. Тези 7 магазина са отворени от преди 2018 година. Новата концепция, наричана още Store 3.0, предлага на клиентите по-добро изживяване при пазаруване и ги вдъхновява чрез нови, подобрени експозиции на продуктите и моделните зали. Всеки детайл в магазина е проектиран и изграден по начин, който да представи продуктовата гама по най-добрия начин.
"Плановете ни за разширяване продължават, без да забавяме темпото. Планираме да открием поне още толкова магазини през следващата финансова година и искаме да се доближим още повече до нашите клиенти, за да гарантираме, че сме на тяхно разположение и че сме подходящи за техните нужди, когато става дума за обзавеждане на дома. Също така работим върху надграждането на всички наши магазини към новата и подобрена концепция, която получи много положителни отзиви от нашите клиенти и служители", казва Алекс Брату.
През май 2023 г., JYSK също така отвори първите си магазини в Турция, а още магазини в страната са на път да бъдат отворени. Операциите в Турция се управляват от екипа на директорите на България и Румъния, с Любен Мишев като Ритейл мениджър за държавите България и Турция.
През декември 2023 г. ще отвори врати и третият магазин JYSK за Турция, в Истанбул.
Очаквания за финансовата 2023/24 година
Глобалният пазар за търговия на дребно продължава да бъде много непредвидим, тъй като клиентите все още се колебаят и приоритизират начина, по който харчат парите си. За сметка на това обаче, инфлацията намалява и веригите за доставки се нормализират. Оперативните разходи продължават да бъдат на високо ниво, но се очаква да се намалеят през следващата година.
"Въпреки несигурността, която светът изпитва в момента, нашата дългосрочна цел за растеж и разширяване е същата. JYSK е компания, известна със страхотни скандинавски оферти и клиентите оценяват нашите продукти, услуги и предложения, когато търсят ново легло, градински мебели или декорации за дома", казва Алекс Брату.
Финансова 2022/23 година в цифри:
  • Оборот: 601,3 млн. лева
  • Ръст в оборота: 19,1%
  • ППЛД (печалба преди лихви и данъци): 30,3 млн. лева
  • Ръст в ППЛД: 60,2%
  • Общ брой магазини JYSK в България: 52
  • Брой нови магазини: 5
  • Брой модернизирани магазини: 7