УниКредит Булбанк и Mastercard® осигуриха топла храна за празниците за 180 възрастни хора от Северозападна България


С първата си съвместна благотворителна инициатива, УниКредит Булбанк и Mastercard помогнаха на 180 възрастни хора от Северозападна България да посрещнат празниците с повече уют и топлина. Двете компании, които обявиха началото на дългосрочното си стратегическото партньорство в средата на тази година, споделят и общи ценности - подобряване на живота на хората с помощта на технологични иновации, подкрепа на смислени каузи и образователни програми.
Доказателство за това е инициативата "Споделена топлина на Коледа", с която Mastercard и УниКредит Булбанк зарадваха посетителите на Коледния парк на София на площад "Славейков". Тя беше активна през целия месец декември и имаше за цел не само да запечата скъпи моменти, но и да протегне ръка към нуждаещите се възрастни хора в Северозападна България.
В основата на инициативата беше специалният фото кът на Mastercard и УниКредит Булбанк. Всеки уикенд от месец декември, посетителите на Коледен парк имаха възможността да се снимат на него и да получат кадрите си веднага. Тези снимки обаче имаха по-голямо значение от обикновените спомени. Всяка споделена снимка в социалните мрежи се превърна в надежда за възрастните хора в нужда.
За всяко споделяне в социалните мрежи, Mastercard и УниКредит Булбанк се ангажираха да подкрепят инициативата "Да зарадваме баба или дядо за Коледа" на фондация "Дари храна, дари любов". Целта беше една - да се осигури храна на възрастни хора в Северозападна България, която да помогне да посрещнат празниците с близките си хора в уют и топлина. Кампанията получи широка подкрепа от посетителите на Коледен парк и със съвместни усилия бяха зарадвани общо 180 възрастни от села в близост до град Берковица.
Повече за каузата ни разказва Вяра Кузманова, председател на Фондация "Дари храна, дари любов"
Какво ви вдъхнови да създадете инициатива, насочена към възрастните хора?
- Желанието ни да помогнем. Възрастните хора са изключително уязвима група в България, която се нуждае от подкрепа. Те са нашата история, нашият жив спомен, който смятаме, че трябва да бъде поддържан. Те са тези, които ни напомнят за ценностите, които в забързаното си ежедневие до голяма степен забравяме. Не на последно място, вдъхнови ни и възможността да можем да сме от полза и да покрием конкретни нужди за толкова хубав повод като Коледа.
Кой е най-запомнящият се момент от кампанията тази година?
- Не е само един, но определено това да видиш колко много хора се включват и искат искрено да помогнат е нещо, което с екипа ще помним дълго време. Не сме очаквали, че ще получим толкова голяма подкрепа не само от хората, но и от големи и утвърдени компании каквито са и Mastercard, и УниКредит Булбанк. Едно от най-хубавите неща на подобни инициативи е, че обединяват хората. Емоционален момент, който също дълго ще помним е и срещите ни с възрастните хора, ръцете им, които треперят от радост и благодарност, когато им предаваме продуктите, опаковани с внимание за тях.

В духа на темата, какво е безценно за вас?
- За мен и екипа това е способността да доставяме радост и топлина на тези, които имат най-голяма нужда. Трудно можем да опишем емоцията, която изпитахме, когато посетихме възрастните хора. Всеки един от тях ни посрещна с усмивка, покани ни в дома си. Всички, въпреки че са в нужда, колкото и малко да имат, се бяха подготвили за нашето посещение. Очакваха ни с почерпка, нямаха търпение да отделим поне 5 минути от времето си, за да си поговорим с тях, да разменим няколко топли думи и пожелания. Ето тази емоция е безценна в днешно време.

Съвместната инициатива на Mastercard и УниКредит Булбанк в Коледния парк в София улови магията на Коледа и успя да обедини всички посетители около каузата, която подкрепя. Благодарение на нея бяха подпомогнати 180 възрастни човека, които получиха продукти за празничната им вечеря.
През 2023 г. Mastercard и УниКредит Булбанк подписаха стратегическо споразумение за дългосрочно партньорство в България. Общите ценности на двете компании включват подобряване на живота на хората с помощта на технологични иновации, подкрепа на смислени каузи и образователни програми.