Dentsu представя най-важните медийни тенденции за 2025 г.: ерата на алгоритъма носи трансформация

Dentsu представя най-важните медийни тенденции за 2025 г.: ерата на алгоритъма носи трансформация

Dentsu представя най-важните медийни тенденции за 2025 г.: ерата на алгоритъма носи трансформация

Годината на въздействието: как изкуственият интелект и алгоритмите ще оформят бъдещето на медиите.
dentsu публикува най-новия си доклад за медийните тенденции през 2025 г., озаглавен "Годината на въздействието". В това издание, изготвено от специалисти от Carat, dentsu X и iProspect, се дава детайлен поглед върху дълбоките промени, предизвикани от алгоритмите, изкуствения интелект и новите измерения на ангажираността на потребителите, които се очаква да оформят медийния пейзаж през следващата година.
В доклада подробно се описва как 2025 г. ще доведе до напълно адресируема, достъпна за пазаруване и отговорна медийна екосистема, отбелязвайки преминаването към това, което dentsu определя като "Ерата на алгоритъма в медиите". С над 40 страници задълбочени прозрения, докладът очертава как брандовете могат да използват тази нова медийна среда, за да постигнат осезаемо въздействие и растеж.
"Бързото интегриране на изкуствения интелект във веригата за създаване на медийна стойност промени начина, по който марките взаимодействат с потребителите, като постави началото на Ерата на алгоритъма, в която създаването на стойност в реалния свят надхвърля експериментите", казва Уил Суейн, президент на Global Media Practice в dentsu. "Докладът за 2025 г. е набор от инструменти и статегически насоки, от които брандовете могат да се възползват ако искат да напреднат бързо в тази нова ера."
"Българският медиен пейзаж също се трансформира с бързи темпове, подхранван от разрастващата се технологична екосистема и напредъка на изкуствения интелект. През следващите една до пет години изкуственият интелект ще се интегрира дълбоко в създаването на съдържание, персонализирането на посланията и цялостната комуникационна рамка.", допълва Албена Петрова, Директор Клиенти за dentsu България.
Основните теми, които ще движат индустрията напред по време на "Годината на въздействието", включват:
Изкуственият интелект преминава от потенциално към реално въздействие. Той еволюира от зараждаща се тенденция в трансформираща сила, която се внедрява в ежедневието и революционизира медийното планиране, създаването на съдържание и взаимодействието с потребителите. Микромоментите, генерирани от изкуственият интелект, и възходът на динамичната персонализация отварят нови врати за марките, за да изградят дълбоки и по-смислени връзки с потребителите.
Разказването на истории пробива алгоритъмния балон. Интересите на нишовите аудтории и дълбоката връзка с марката на ниво последователи се превръщат в безценни активи за всеки бранд, който иска да изпъкне. Разказването на истории ще бъде основният инструмент за марките да се отличат във медийното пространство, което е все по-силно задвижвано от алгоритмите.
Ритейл медията променя формата на медиите. Ритейл медиите продължават да растат с двуцифрени темпове, предлагайки на рекламодателите достъп до несравними данни за купувачите. С ключови играчи като Amazon, Walmart и дори финансовата индустрия, които разширяват рекламните си възможности, сливането на търговията на дребно с медиите е на път да се превърне в крайъгълен камък на медийните стратегии.
Търсенето на качество. С увеличаването на медийните инвестиции нараства и търсенето на по-качествени начини за ангажиране с аудиторията. Марките трябва да дадат приоритет на стратегическите партньорства и първокласното съдържание, за да пресекат шума и да гарантират, че медийните им средства ще доведат до незабавни резултати и дългосрочна стойност на марката.
Неравномерно разпределено бъдеще. Тъй като технологиите и навиците за медийно потребление се развиват неравномерно в различните региони, марките ще трябва да преминат към внедряването на хиперлокализирани стратегии. Регулаторните, икономическите и технологичните различия прекрояват глобалния медиен пейзаж и всеки бранд трябва да бъде подготвен да се ориентира в тези сложни ситуации. "Годината на въздействието" е задължително четиво за маркетолози и медийни специалисти, които искат да осигурят бъдещето на своите стратегии и да се възползват от възможностите, които ще се появят през 2025 г. За да разгледате тези тенденции в детайли и да изтеглите пълния доклад, посетете https://www.dentsu.com/2025-media-trends
За dentsu
Dentsu е интегриран партньор за растеж и трансформация на водещи компании в световен мащаб. Основана през 1901 г. в Токио, Япония, и понастоящем с офиси в над 145 държави и региони, компанията има доказан опит в насърчаването и развитието на иновации, като обединява професионализма на своята глобална мрежа от водещи ковмуникационни марки, за да разработва въздействащи и интегрирани решения за растеж на своите клиенти. Dentsu предоставя решения за цялостна трансформация на преживяванията (EX), като интегрира услугите си в областта на медиите, CXM и творческите решения, а начинът ѝ на мислене за бизнес трансформация (BX) разширява границите на възможностите и устойчивия растеж за марките, хората и обществото.