Собствениците на котки в България избират eMAG за нуждите на своите домашни любимци

По случай Международния ден на котката eMAG споделя интересни данни от своя Pet Shop. |
Котките са прословути с независимия си дух, но едно е сигурно - собствениците им са дълбоко отдадени на това да ги хранят и да се грижат добре за тях. По повод Международния ден на котката, който току-що отбелязахме (8 август), eMAG споделя интересна информация за това как българските потребители се грижат за своите пухкави приятели.
Ръстът в стойността на продажбите, свързани с котки (храна и играчки), спрямо миналата година, ясно показва продължаващата тенденция към удобно онлайн пазаруване за домашни любимци.
В периода януари-юли 2025 г. клиентите са направили значителен брой поръчки на котешка храна от eMAG. Продуктите от категориите "Котешки тоалетни" и "Аксесоари" също отбелязват сериозен интерес, като преобладаващата част от тях са доставени от търговци в Marketplace. И макар ежедневните поръчки да са стабилни, някои от тях изпъкват: най-голямата поръчка за годината досега е на стойност 2770 лв. и включва 33 артикула - истинска декларация за преданост.

"Продуктите за домашни любимци са постоянно нарастваща категория в eMAG, а собствениците на котки са сред най-лоялните ни клиенти," коментира Силвиу Гугуи, управител на eMAG България. "Радваме се, че им предлагаме богато разнообразие, удобна доставка и гъвкави начини на плащане - а с абонамента Genius е още по-лесно да пазарувате по-умно за вашите домашни любимци."
Какво ядат българските котки?
Категоричният фаворит е мократа храна, особено комбинациите с риба тон, сьомга, треска, пилешко и патешко. Топ 5 на най-продаваните разновидности включва:
- Мокра храна - микс от риба (риба тон, сьомга, треска)
- Мокра храна - микс от птиче месо (пилешко, патешко, пуешко)
- Суха храна - пилешко
- Мокра храна - микс от пилешко, говеждо, заешко, агнешко
- Суха храна - риба тон
Кога и откъде пазаруват хората за котките си?
Собствениците на котки показват ясно изразени навици, когато става въпрос за купуване на продукти за домашни любимци онлайн. Най-активните дни за пазаруване са понеделник и вторник, което е показателно, че запасяването в началото на седмицата е важно за тях.
Денят с най-много поръчки от началото на годината съвпада с първия ден на голяма промоционална кампания на платформата, което предполага, че промоционалните периоди значително повлияват потребителската активност в тази категория. Що се отнася до месечните тенденции, февруари и юли отбелязват пик в поръчките за котешки продукти през 2025 г., докато през предходната година водещите месеци са били ноември (повлияно от Black Friday офертите) и август.
Географски най-голям брой поръчки идват от големите градове - София, Варна, Пловдив, Бургас и Русе. Тези 5 града формират значителна част от общите продажби на котешка храна, тоалетни и аксесоари.
Кой пазарува?
По-голямата част от онлайн купувачите в България са жени, които през 2025 г. досега представляват 54% от общия брой купувачи в категориите, свързани с котки. Най-активната възрастова група е между 35 и 44 години, следвана от групата 45-55 години.
Marketplace във възход
Marketplace на eMAG продължава да играе все по-важна роля в отговора на нарастващото търсене на продукти за домашни любимци. Броят на международните търговци - включително от Румъния и други страни - е нараснал спрямо 2024 г. В момента на платформата eMAG в тази категория оперират 226 активни международни търговци, повече от половината от които са от Румъния. Този ръст отразява по-широка тенденция на диверсификация и трансгранична търговия, предлагайки на българските потребители по-голямо разнообразие, конкурентни цени и достъп до утвърдени марки и продукти за техните домашни любимци.
За eMAG
Основана през 2001 г. в Румъния, eMAG е водеща платформа за онлайн търговия на дребно с дъщерни дружества в България и Унгария. Над 20 години компанията постоянно инвестира в услуги, базирани на технологии, които помагат на клиентите да спестят време и пари.
На платформата на eMAG в България се предлагат повече от 10 000 000 оферти от различни категории, включително смартфони, джаджи, телевизори, лаптопи, домакински уреди, продукти за бебета и играчки, стоки за дома и градината, за красота и лична грижа, за автомобила, мода и спорт; от над 17 000 Marketplace търговци. eMAG.bg е шопинг дестинация, предлагаща удобно пазаруване чрез възможност за доставка до различни точки за получаване (избран адрес, куриерски офиси, easybox), с множество опции за плащане (онлайн, потребителски кредит, наложен платеж) и удобно мобилно приложение. www.emag.bg