Българските издатели в "Икономедиа" изкупуват обратно акциите си от "Ханделсблат"
Иво Прокопиев и Филип Харманджиев постигнаха споразумение за изкупуване на акциите на немската Verlagsgruppe Handelsblatt в "Икономедиа" АД. Досега Иво Прокопиев и Филип Харманджиев притежаваха 50% в общото дружество.
"Щастливи сме, че бяхме заедно с нашите отлични партньори по пътя на присъединяването на България към Европейския съюз. Сега установихме, че "Икономедиа" достигна фаза на развитие и пазарни позиции в България, които й позволяват да премине към следващо ниво на развитие в медийния бизнес. Ние ще продължим да ги подкрепяме, когато имат нужда", коментира Майкъл Столарц, който отговаря за инвестициите на Verlagsgruppe Handelsblatt.
"Работихме отлично с Handelsblatt през последните три години. Сега те приеха нашето предложение да изкупим обратно техните акции в "Икономедиа". На базата на опита и успехите през последните години "Икономедиа" ще продължи стратегическия си растеж", коментира Иво Прокопиев.
Промяната в собствеността ще се отрази върху плановете за развитие на групата фирми "Икономедиа". След сделката няма да има ограничение на областите, в които "Икономедиа" инвестира, включително и в електронни медии и външна реклама. Основен приоритет остават интернет проектите.
Най-голямата инвестиция, която компанията ще направи през 2008 г., ще е в изграждане на собствена печатница.
"Икономедиа" обмисля възможността да стане публична компания.
Генерален директор на фирмата остава Бисер Боев.
За "Икономедиа" "Икономедиа" АД е създадена в началото на 2005г. със собственици Агенция за инвестиционна информация (АИИ) и Verlagsgruppe Handelsblatt (по 50%). В момента "Икономедиа" е най-голямата група за бизнес медии в България и втората по големина издателска компания (след ВАЦ). В портфолиото на компанията влизат най-влиятелните бизнес вестници – всекидневника "Дневник" и седмичника "Капитал", както и професионалните списания HoReMag, MD, Регал. Заедно с АСИ Икономедиа издава седмичника за строителната индустрия – "Строителство Градът", както и списанията за бизнеса с недвижими имоти "Индекс Имоти" и "Индекс Луксозни Имоти". Чрез "Юкономикс" "Икономедиа" издава списанията за ютилити бизнеса "Ютилитис", "Фасилитис" и "Maintenance Review". В портфолиото й са лицензните списания Foreign Policy (FP), Business Spotlight Gentleman, както и списанията за стил на живот - "Бакхус" и "Меню". "Икономедиа" притежава ICT Media, чрез която издава марките на американската компания IDG - най- големият международен издател в областа на информационните и компютърни технологи. Това са вестник Computerworld, списаният PC World, CIO, Digital World и Network World. Последното придобиване на фирмата е покупката на 60% от "София Ехо Медиа", чрез което разширява аудиторията си към чужденците, пребиваващи в България, чрез вестник Sofia Echo и списание Property Wise и към тези, които имат интерес към страната чрез онлайн изданията им. "Икономедиа" развива успешно над 20 онлайн проекта - "За града", "Кариери", "Европа", "Пазари" и други. Сред другите дейности на компанията са бизнес-ту-бизнес събития и книгоиздаване. |