Маршрутките поскъпват - превозвачите не настояват, но общината позволява
Цената на билета в маршрутните линии в София не само няма да поевтине, както предлагаха съветници и да стане левче, колкото е пътуването в градския транспорт, но и в най-скоро време ще се увеличи. И то не защото превозвачите са недоволни от сегашния 1,50 лв, а защото общината няма нищо против да им позволи повече.
Това става ясно анализа на състоянието на транспортното обслужване по маршрутните линии, внесен в комисията по транспортна инфраструктура на СОС от заместник-кмета Велизар Стоилов, който трябваше да бъде готов още преди няколко дни.
Велизар Стоилов, цитиран от БТА, е съобщил пред съветниците мнението на маршрутните превозвачи, че те нямало как да намалят цените заради поскъпналите горива, резеврни части, консумативи и труд. Те обаче нямали и искане за завишаване на максималната цена от 1,50 лв., одобрена от общината.
В момента действат 44 маршрутни линии - пет не се обслужват - №№ 38, 40, 41, 42, 43, 44 и 45. Още две предстои да бъдат спрени - №№ 13 и 49. Обсъжда се вариант по тези линии да се движи градският транспорт с малки автобуси, които обаче тепърва трябва да бъдат закупени.
Проверката на автомобилите, извършващи маршрутните превози, е установила, че всички коли са преминали през задължителните прегледи от ДАИ и отговарят на изискванията за обществен превоз на пътници. Според общината обаче било излишно маршрутките да бъдат оборудвани с Джи Пи Ес системи "заради икономическия интерес от извършваните превози от страна на превозвачите". А и маршрутките не закъснявали по други причини освен заради столичните задръствания. Превозвачите имали собствена система за контрол за стриктно спазване на разписанията.
Схемата за транспортно обслужване по маршрутните линии може да бъде оптимизирана след изработването на "Генерален план за движението в София". Договорите на сегашните превозвачи по маршрутните линии изтичат през 2011 г., като изключение са договорите за линии с номера 39, 46, 47 и 48, които в момента превозвачите обслужват с анекси към договорите до следващи конкурси, припомня БТА.