Строителите на молове се активизират

Строителите на молове се активизират

България все още изпитва недостиг на съвременни търговски центрове и това е силен стимул за предприемачите, които стоят зад очаквания бум в строителството им в следващите три до пет години. По данни на големите консултантски компании за недвижими имоти в България на хиляда души се падат по по-малко от 20 кв.м търговска площ в молове при 180-200 кв.м на хиляда средно за Европа.
Повишаването на доходите и покупателната способност на населението създава необходимост от повече и по-различни формати на търговски обекти.
Поредната демонстрация на всичко това може да се види на балканското изложение за недвижими имоти BalPEx от 18 до 20 април в "Интер експо център". На него ще се представят поне осем проекта за молове, които в момента са на пазара.
Интересът на инвеститорите в търговски площи е насочен не само към София, Варна и Пловдив, а и към по-малки градове. Вече са в строеж молове в населени места като Стара Загора, Русе и Плевен.
Основните проекти в търговския сегмент ще бъдат показани от международните консултантски компании "Колиърс" (Colliers International) и "Фортън" (Forton International).
Един от най-големите проекти не само в България, но и на Балканите е "Карфур Цариградско", който се отдава под наем от Colliers. Той се намира на булеварда, превърнал се в топлокация поради близостта му до летището, както и възможността за бърз достъп до центъра на столицата. Проектът ще предложи на ползвателите си  66 000 кв.м търговски площи. Един от козовете му пред клиентите е първият хипермаркет на френската търговската верига "Карфур" (Carrefour) в София.
На същия щанд на BalPEx ще може да се получи информация и за "Мол Пловдив", търговският център с 20 000 кв.м площ за отдаване под наем, разположен в западната част на града. Инвеститорите в проекта са същите, които създадоха "Мол София". Настоящият проект представлява един от първите за Града на тепетата във формата на шопинг моловете.
Друг проект, който ще бъде представен на посетителите от Forton, е този на "Мелина" ООД  - "Централ мол Марково тепе", с магазини, разположени на 20 000 кв.м. Обектът е разположен в сърцето на Пловдив и е проектиран изцяло в духа на старата чат на града.
Проекти за два мола във Варна ще бъдат показани на третото издание на най-голямото изложение за имоти в региона. Единият е "Гранд мол", който с 50 000 кв.м търговска площ ще бъде един от най-големите в България. Търговският център ще разполага с огромен паркинг с приблизително 1700 паркоместа и ще предостави площ за първият хипермаркет от веригата Carrefour за града, както и над 200 отделни магазина, кино и секция за хранене с ресторанти и кафенета.
Инвеститор на другия проект - "Мол Варна", е шотландската компания "Милър дивелъпмънтс". Очаква се откриването на обекта да бъде през май. Търговският център ще предостави на ползвателите си супермаркет, кинозали с 1300 седящи места, както 800 кв.м зона за деца и ресторанти освен многобройните модни магазини.
Спонсори на изложението BalPEx са международните компании "Ремакс" (Re/Max) и "АФИ Юръп" (AFI Europe). Последната е строителен предприемач, който освен в жилищни и офис проекти в България инвестира в три мола в Румъния с обща площ 300 хил. кв.м.
Третото издание на изложението за недвижими имоти BalPEx (18 - 20 април) в "Интер експо и конгресен център", София, ще представи голяма част от основните проекти в големите градове на страната. Освен с търговските центрове посетителите ще могат да научат повече и за много жилищни проекти, ваканционни селища, офис сгради, както и  за най-големия индустриален парк на Балканите, който предстои да бъде построен в Божурище, бизнес паркове и офис сгради.