E-branding
По същия начин, по който улиците около нас са изпълнени с безбройни плакати, надписи и билбордове, борещи се да привлекат вниманието ни, така и Интернет пространството е пълно с традиционните флаш банери, мигащи от всеки Интернет сайт или портал. И колкото повече са те, толкова по-трудно е да се привлече вниманието на потребителя и да бъде подтикнат към действие.
Това е една от причините като алтернативна рекламна форма на традиционните банери да се наложи брандинга. Той може да бъде на цели сайтове, секции от тях, отделни елементи, игри и т.н. Брандингът е повече имиджова форма на реклама – чрез него се промотира самата марка или неин подбранд. Но това не е задължително, тъй като брандинга обикновено включва и съответните банер позиции на страницата (на пълна или частична ротация), което дава възможност да се рекламира и конкретна оферта или промоция. Така се получава една цялостна визия, в която потребителя възприема и на съзнателно и на подсъзнателно ниво.
Важна част от стратегията за успешно брандиране е да се изберат правилните "локации" - те трябва да бъдат свързани със сферата, в която компанията извършва своята дейност или с област, която компанията подкрепя (това обикновено са развлекателните сфери като музика, спорт и др.) Брандингът може да има много разнообразни форми и зависи от графичната концепция на съответния сайт или секция. Той не се изразява само в поставяне на логото на компанията, а в цялостна промяна на дизайна и интегриране на елементите, характеризиращи компанията – корпоративни цветове, елементи от логото, слоуган, определени форми и др. Важното е брандирането да не бъде прекалено и натрапващо се, но в същото време да не оставя съмнение у потребителя коя е компанията дала визия на съответната секция.
Много успешно може да бъде брандирането на цели приложения – пример за това е специалният vivatel CSKA ICQ skin, който предложи на феновете на ЦСКА оригинална брандирана версия с визията на любимия отбор. Като екстра към нея бе създадена и специална фен зона, в която потребителите могат да четат новини, да гледат снимки, видео и др. Освен на цели приложения обаче, брандинг може да бъде направен и само на елементи от тях – например на аватари и отделни екрани. По-нестандартна форма на брандинг може да бъде създаване на специален скин за Winаmp или друг тип player използван от потребителя или брандиран комплект за desktop икони.
Големите компании могат да си позволят да създадат свои собствени приложения – Google създадоха "Google gadgets", a Yahoo – "Yahoo widgets". След инсталацията си тези desktop приложения дават на потребителя интересна информация – новини, видео, прогноза за времето, данни от борсата, достъп до е-mail, информация за работата на процесора, интерактивен часовник показващ времето и др.
Брандингът може да бъде и по-ненатрапващ се като даде възможност на потребителя сам да избере дали да го използва. Това може да стане при сайтовете предлагащи възможност за персонализация на визията – например блоговете, сайтовете за запознанства - чрез създаване на специален брандиран шаблон (template). При тази опция обаче няма сигурност колко потребители ще пожелаят да използват точно тази визия.
Много популярен е брандингът на игри, тъй като те винаги привличат голяма аудитория. Най-често това са игри за различни спортни или музикални събития, но могат да бъдат и други инициативи представляващи интерес за целевата аудитория на компанията. В последно време все повече се говори за т.нар. виртуални светове - като Second Life или лансираният в България Nightlife Virtual Tour, при които възможностите са по-големи, тъй като компаниятаможе да създаде дори свои виртуални центрове.
За да се постигне максимална ефективност съдържанието на брандираната секция или сайт може да бъдат промотирано чрез банер кампания.