PR отличници
В поредното издание на рубриката "PR отличници", в която в. "Дневник" представя спечелилите проекти в тазгодишното издание на авторитетния конкурс "PR приз", акцентът ще падне върху категориите "Специално PR събитие" и "PR кампания на медия". Състезанието "PR приз", имащо за цел да отличи най-добрите постижения в сферата на PR дейностите през последната година, се организира за шести път от Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО).
С рекордните девет заявки за участие категорията, която трябваше да определи най-креативното и успешно PR събитие, организирано през 2005 г., категорично бе определена за най-конкурентна. Очевидно доста изравнените сили на участниците там доведоха до отличаване на два проекта. "Ню момънт PR" с организираната от тях изложба на Хелмут Нютон се пребориха за наградата в категорията, а представянето на логото на "Вивател" на връх Мусала, за което ще разкажем следващия четвъртък, взе специалния приз на журито на конкурса.
Най-добро специално събитие:
изложба на Хелмут Нютон за първи път в България
Реализирана от "Ню момънт PR" за "Ню момънт ню айдиас къмпани"
Цели:
Целта на изложбата беше да въздейства и да очертае деликатно връзката между изкуство и реклама, като представи за първи път в България колекция фотографии на Хелмут Нютън.
Събитието трябваше да отправи няколко послания, предназначени за различни, но пресечни аудитории - браншова, медийна и публична. За комуникационния бизнес в страната организирането на подобна изложба беше полезно с връзката реклама-изкуство, която беше и концептуална обосновка на събитието. Пред медиите в България комуникационната компания "Ню момънт, ню айдиас къмпани" се популяризира посредством изкуството на фотографията.
Как протече събитието
Изложбата от 27 фотографии, заснети в периода 1976-2000 г., протече в рамките на десет дни и в Червената къща, център за култура и дебат. Като генерален спонсор зад събитието застана БТК, а "Тойота" финансира превоза на фотографиите. Вестник "Капитал" беше медиен партньор на събитието. Седмица преди то да започне, бяха разлепени хиляда плаката с емблематична фотография на Нютън и отпечатани 500 екземпляра от ексклузивен брой на списанието New Moment Magazine, посветен на изложбата "Специална колекция". Списанието беше безплатно и се подаряваше по време на изложбата.
В навечерието на официалното откриване за посетители, 13 април 2005 г., "Специална колекция" беше отворена за приятели и партньори на "Ню момънт, ню айдиас къмпани". Над 200 души бяха поканени в Червената къща.
Срещата с медиите беше на следващия ден. Минути преди първите посетители на изложбата да влязат в Червената къща, българските медии излязоха оттам след среща с екипа, организирал събитието. Над 30 журналисти бяха разведени из залите на къщата, представящи три цикъла в творчеството на Хелмут Нютън.
в периода между 14 и 24 април изложбата беше посетена от близо 3500 души, спечелвайки си определния като "арт събитието на сезона".
Резултати
В рамките на десет дни 3480 души посетиха "Специална колекция". През първите пет дни след официалното откриване изложбата беше посетена от 1359 души, а в събота, на седмия ден след откриването й, посетителите бяха 590. От Червената къща определиха "Специална колекция" като най-посещаваната изложба в центъра за култура и дебат до този момент. Над 30 медии отразиха събитието в 43 публикации, телевизионни и радионовини. И казаха, че "може би е логично всичко това да бъде организирано от рекламна агенция, защото самият фотограф е едно от олицетворенията на миналия век със способността си да създава нерушима симбиоза между изкуство и комерсиална реклама".
Лицата зад кадър
Ненад Лозович, управляващ директор на "Ню момънт, ню айдиас къмпани": "Чрез подобни инициативи, каквато е първата изложба на Нютън в България, осъществяваме нашия творчески потенциал. Връзката на компанията с поканата към подобна изложба, с нейното организиране и провеждане е проста. Освен с рекламна дейност от десет години ние се занимаваме и с изкуство. Нашата комерсиална половина ("Ню момънт") продава идеи за реклама. Другата ни половина ("Ню айдиас") събира и раздава безплатни идеи за хората, техния свят и изкуството."