Още новини
Дизайнери стават хотелиери
Цяла група модни дизайнери явно е решила да се квалифицира и в хотелиерство. Компаниите Versace, Ralph Lauren, Bulgari, Ferragamo, Sonya Rykiel, Krizia, Todd Oldhman, Diesel са обявили, че създават хотели под модната марка. Versace дадоха тон с инвестирането на 250 млн. долара в хотела Palazzo Versace в Сидни. Хотелът с 205 стаи, декорирани в стила на модната марка, ще заработи на 14 септември, като цените за престой ще варират от 400 до 4000 долара. Марката Bulgari се присъедини към веригата Marriot, Rykiel направи хотел в Париж, а Diesel в Маями.
"Гучи" купува френската "Баленсиага"
Италианската компания за луксозни стоки "Гучи груп" обяви, че купува френската модна къща "Баленсиага". "Гучи" ще влезе в притежание на 91% от френската фирма, като творческият директор Никола Ческуир ще запази собствеността върху останалите акции. Миналата година Ческуир получи международната дизайнерска награда за годината от Съвета на модните дизайнери в САЩ.
Формула 1 вдъхнови Кастелбажак
Жан Шарл дьо Кастелбажак отново изненада феновете си с нестандартно хрумване. В новата му колекция са използвани елементи от облеклата на пилотите на Формула 1. В мъжките облекла, показани в Париж, са включени якета с качулки, каквито се слагат под каските на пилотите.
Нов талант в авангардната мода
Едно от най-обещаващите имена в авангардната мода е бившият асистент на Готие - Мартин Марджиела, смятат познавачите. Още с първите си стъпки той се разграничи от традиционалистите в модата и предложи новаторски дизайнерски решения. Тенденциите, лансирани от последната му колекция, са асиметрични форми и разнообразие на цветове и фаворизиране на новата технология - пачуърк (в превод - кърпеж, плетеница, черга от парцали).
Компанията "Армани" проявявала интерес към българските манекенки и пазар, казал главният мениджър на италианския дизайнер Никола Маймонели, който беше в България по покана на "Визаж", за да види най-новите модели на агенцията. В последните ревюта на "Армани" "стилът на дрехите, музиката, дори начинът на представяне са с дъх на Балканите", смята модният ас. На едно от последните големи ревюта за висша мода, състояло се на 15 юли на площад "Испания" в Рим, шест от 25-те манекенки, събрани от цял свят, са били българки. Сред тях са Гергана Полежанова, Ваня Кабакова, Биляна Цветкова, Венелина Дянкова. Според италианеца нашите модели са с големи възможности за работа в чужбина - имат характер, сериозност и присърце поемат всеки ангажимент, за разлика от американките, които са доста по-капризни. Заради прекалено високите цени у нас все още няма представителен магазин на марката. Вероятно в София ще бъде открит щанд с дрехи на "Армани спорт", които са по-евтини от класическите модели на дизайнера.
Най-новата модна линия на Армани лансира тесни сака с много добре изразени рамене и неголеми подплънки. Препоръчват се широки и меки панталони, които падат свободно. При жените се набляга на детайлите и аксесоарите, кройките следват формата на тялото, а при мъжете се налагат елеците и големите яки. Един и половина милиарда долара е бил оборотът на Армани за миналата година, като 60 на сто от него е от дамска мода, а 40 на сто - от мъжка. "Армани" е предпочитаната марка от София Лорен, Клаудия Кардинале, Мишел Пфайфър, Ерос Рамацоти, Брад Пит, Анди Гарсия.