No Sex!? Just War…
Тематиката на широко отворените врати на спалното помещение е актуална и за друга продукция, дебютирала в американската класация под номер 1 през седмицата. Разликата е очевидна само на пръв поглед. Филмът We Were Soldiers с участието на "вечния войник" Мел Гибсън и "вечната силна жена" Маделин Стоу ("Китайска луна") отново търка скамейката на несексуалното поведение - но не доброволно, а по силата на обективните обстоятелства и спекулиращо с почти религиозното усещане при мириса на напалм. Още по-патетичното е, че промоцията на продукцията се полага в дълбоко канонични рамки с цитирането на 22-ри Псалм от Библията на рекламния плакат на поредното военно творение. Богохулство ще е точно това писание да се изнася извън контекста, но това явно не е притеснило дистрибуторите от "Paramount".
Парадоксът от съвместяването на военен филм с библейски контексти и антисексуален напън с почти натуралистични послания се налага от само себе си. Съжителството им по екраните обаче е безусловно и на практика безконфликтно. От първата седмица в оборот We Were Soldiers спечели $20.2 милиона, а 40 Days and 40 Nights се задоволи с $12.2 милиона. Толкова явно са били спестените джобни на младежката аудитория, отдавна забравила за примата на американското национално самочувствие над плътските въжделения...