No Sex!? Just War…

No Sex!? Just War…

Един човек е на път да извърши немислимото - да изкара 40 дни и 40 нощи без секс. С тази потресаваща фраза привлича вниманието филмът "40 Days and 40 Nights" - творение на продуцентите на "Нотинг Хил" и "Дневниците на Бриджит Джоунс". И май само с това се ограничава "славната диря" в продукцията на Miramax Films, заела второ място в тазседмичния боксофис. Вниманието към "първия антисекс филм в американската киноистория" е обяснимо. Преекспонирането на темата за набъбналите хормони с филма "Американски пай" и едноименното му продължение се отрази и на зрителския интерес, но не и на възрастовия диапазон на аудиторията. Посетителите в киносалоните, където филмът с участието на световно неизвестни актьори се прожектира, са без съмнение същите, които скандираха окуражително при вида на интимните геройства на връстниците си. Единственото достойно заключение на излизане от киносалона е, че актьорите от несексуалното подобие на "пая" ще успеят да класират таланта си по подобие на предшествениците си - съвсем наскоро стана ясно, че Джейсън Бригс (Джим в "Американски пай") е одобрен за участие в последния филм на Уди Алън.

Тематиката на широко отворените врати на спалното помещение е актуална и за друга продукция, дебютирала в американската класация под номер 1 през седмицата. Разликата е очевидна само на пръв поглед. Филмът We Were Soldiers с участието на "вечния войник" Мел Гибсън и "вечната силна жена" Маделин Стоу ("Китайска луна") отново търка скамейката на несексуалното поведение - но не доброволно, а по силата на обективните обстоятелства и спекулиращо с почти религиозното усещане при мириса на напалм. Още по-патетичното е, че промоцията на продукцията се полага в дълбоко канонични рамки с цитирането на 22-ри Псалм от Библията на рекламния плакат на поредното военно творение. Богохулство ще е точно това писание да се изнася извън контекста, но това явно не е притеснило дистрибуторите от "Paramount".

Парадоксът от съвместяването на военен филм с библейски контексти и антисексуален напън с почти натуралистични послания се налага от само себе си. Съжителството им по екраните обаче е безусловно и на практика безконфликтно. От първата седмица в оборот We Were Soldiers спечели $20.2 милиона, а 40 Days and 40 Nights се задоволи с $12.2 милиона. Толкова явно са били спестените джобни на младежката аудитория, отдавна забравила за примата на американското национално самочувствие над плътските въжделения...