Пако Рабан: Модата на бъдещето принадлежи на “умните материи”
Кои са цветовете на вашата колекция зима 2003?
- Има много бяло и черно - знаете, че това е моето любимо съчетание. То придава тържественост, графичност и острота. Когато е съчетана с кристали, а аз имам няколко такива модела, дрехата оживява. Кристалите пречупват светлината и дават образност на облеклото. Получава се игра на светлината.
Не пропускам и бежовия цвят, защото той прави жената красива. Бялото, това е цветът на зимата и той олицетворява моята "Северна приказка". Не случайно и подиумът оформих като снежни ледени хълмове.
Към кого е адресирана колекцията ви?
- Към жената естествено. Имам желание да се завърна към традицията, затова използвам ръчно изработени дрехи. Във всеки модел има детайл, който е ръчно изработен. Колекцията ми е и за жени с усет към естественото и романтиката.
У нас, в България, сте популярен не само с облеклата си, но и с двете ваши книги, които се продаваха с огромен успех. Смятате ли да издадете нова книга и кога?
- Не мога да кажа кога с точност или пък да ви обещая. Имам подготвена за печат нова книга, но не знам кога ще излезе на пазара. Много неща не съм казал и искам да споделя с хората.
Как си представяте модата след повече от 50 години?
- Основно промяната ще е откъм материи. Ще бъдат създадени нови "умни" материи, които не се мачкат и са водоустойчиви.
Най-голямото изобретение според вас на двадесети век?
- Технологиите.
А най-красивото изобретение на човечеството?
- Жената естествено.
С какви чувства се отнасяте към България?
- Много красива страна и много красиви жени. Бих желал да я посетя отново. За пръв път бях в България като студент през 1952 г. После показах сборна колекция през юни 1996 г. Да се надявам, че ще я посетя отново. В момента имам много работа в Париж. Добре, че е моята асистентка Розмари Родригес. Без нея просто не знам как ще успея да се правя.
Коя е Розмари Родригес?
- С Розмари работя от две години и един месец. Преди това тя е работила 5 години за Тиери Мюглер, за Фере и Диор. Има страхотен усет към дрехата. Може би защото е жена, но и заради фантазията, с която работи.