Пако Рабан: Модата на бъдещето принадлежи на “умните материи”

На живо
Заседанието на Народното събрание

Пако Рабан: Модата на бъдещето принадлежи на “умните материи”

На 16 март в Лувъра завърши седмица на модата, в която участваха най-известните световни дизайнери. Валентино, Карл Лагерфелд, Жан-Пол Готие, Джон Галиано, Вивиън Уестууд, Пако Рабан, Соня Рикел, Карл Лагерфелд, Жан Люк Амслер показаха последните си колекции за 2003 г. В Париж Пако Рабан показа 56 облекла за следващата зима.

Кои са цветовете на вашата колекция зима 2003?

- Има много бяло и черно - знаете, че това е моето любимо съчетание. То придава тържественост, графичност и острота. Когато е съчетана с кристали, а аз имам няколко такива модела, дрехата оживява. Кристалите пречупват светлината и дават образност на облеклото. Получава се игра на светлината.

Не пропускам и бежовия цвят, защото той прави жената красива. Бялото, това е цветът на зимата и той олицетворява моята "Северна приказка". Не случайно и подиумът оформих като снежни ледени хълмове.

Към кого е адресирана колекцията ви?

- Към жената естествено. Имам желание да се завърна към традицията, затова използвам ръчно изработени дрехи. Във всеки модел има детайл, който е ръчно изработен. Колекцията ми е и за жени с усет към естественото и романтиката.

У нас, в България, сте популярен не само с облеклата си, но и с двете ваши книги, които се продаваха с огромен успех. Смятате ли да издадете нова книга и кога?

- Не мога да кажа кога с точност или пък да ви обещая. Имам подготвена за печат нова книга, но не знам кога ще излезе на пазара. Много неща не съм казал и искам да споделя с хората.

Как си представяте модата след повече от 50 години?

- Основно промяната ще е откъм материи. Ще бъдат създадени нови "умни" материи, които не се мачкат и са водоустойчиви.

Най-голямото изобретение според вас на двадесети век?

- Технологиите.

А най-красивото изобретение на човечеството?

- Жената естествено.

С какви чувства се отнасяте към България?

- Много красива страна и много красиви жени. Бих желал да я посетя отново. За пръв път бях в България като студент през 1952 г. После показах сборна колекция през юни 1996 г. Да се надявам, че ще я посетя отново. В момента имам много работа в Париж. Добре, че е моята асистентка Розмари Родригес. Без нея просто не знам как ще успея да се правя.

Коя е Розмари Родригес?

- С Розмари работя от две години и един месец. Преди това тя е работила 5 години за Тиери Мюглер, за Фере и Диор. Има страхотен усет към дрехата. Може би защото е жена, но и заради фантазията, с която работи.