"Зверохора" е новата рекламна кампания на модната къща “Етро”
Етро са сред най-необикновените фамилии в света на модата. Необичайното е не това, че всичките му членове на възраст над 20 години работят в семейния бизнес, а че никой от тях не говори за мода. Етро говорят за философия, култура и културни влияния. Всички те - от бащата основател Джимо до децата, са получили сериозно образование, което не е свързано с модата. Дъщерята Вероника отговаря за дамската линия, Кеан работи върху мъжкия силует и имиджа на компанията заедно с братята си Якопо и Иполито.
Когато се спомене марката "Етро", първата асоциация е райето, защото по-голямата част от тъканите, произведени от тази модна къща, са на райета. Но всъщност исторически компанията започва дейността си с растителен мотив, известен като "краставицата". Той е "внесен" от Джимо Етро в Италия от Индия през 1981 г. и се превръща в символ на модната къща. Всички произведени от "Етро" тъкани са изключително ярки. Райето "Етро" не е просто райе. Според Джимо Етро то е натоварено със смислови преплитания. Първо, райето е символ на световната ос, на пътя на човека към Бога. Второ, то винаги е присъствало в костюмите на всички народи и етноси по целия свят. Трето, има и сексуален подтекст- вертикалното райе означавало стабилност на връзката с партньора.
Всички от фамилията Етро са колекционери трето поколение. Джимо събира антикварни книги, старинни тъкани и италианска живопис от ХХ в. Вероника колекционира реклами на водка. Кеан пък предпочита племенни маски и японски комикси. Семейството е собственик на една от най-богатите колекции старинни костюми и тъкани.
Фамилният бизнес се ражда от малка текстилна фабрика върху площ от 300 кв. м, в която работят трима души. Сега къщата разполага с производствени мощности върху 8000 кв.м и персонал от 250 човека. Стокооборотът й е 160 млн. евро , като всяка година печалбата расте с по 30 процента. "Етро" имат 85 магазина по целия свят - от Ню Йорк до Москва. Предстои откриването на нови търговски обекти в Мадлид, Мюнхен и Кувейт. Засега първенство по брой магазини на къщата държи Япония с 35 бутика. Платовете съставляват 15-20 процента от общия стокооборот на компанията. Търсят ги всички италиански дизайнери. Фирмата "Макс-Мара" шие модните си облекла предимно с платове на "Етро".