Фонотека

Фонотека

Various

Beirut Cafe Vol 2

Goldhead Music, 2002

ембиънт/чилаут

**(*)

Beirut Cafй е ресторант в Стокхолм, станал доста популярен сред посетителите на шведската столица с избора си от специално селектирани за заведението музикални изпълнения. Цялостната концепция за този ресторант е свързана с мистиката на Ориента (или доколкото си я представят шведите). В менюто освен пълнени чушки (считани в скандинавските страни за голям деликатес) има и балеарски чилаут, гарниран с ориенталски вокали. Първата колекция Beirut Cafe vol 1 е издадена самостоятелно от ресторанта единствено с промоционни цели. Търсенето обаче се оказва толкова голямо, че албумът е преиздаден от Goldhead Music. Рецептата се оказва сполучлива и в края на 2002 е издадена и настоящата компилация. Повечето от парчетата в нея излизат за първи път. Между по-известните имена тук ще срещнем Microman и Ingrosso с по няколко композиции всеки един.

Boris Kovac & Ladaaba Orchest

Ballads At The End Of Time/ La Danza Apocalypsa Balcanica - Part Two

Piranha, 2003

балканска/джаз

****(*)

"Представете си утрото след апокалипсиса… Живи ли сме? Не сме сигурни. Изглежда сякаш да… Няма край на света… Няма почивка за душата… Няма минало… Няма бъдеще… Във вечността сме… LaDaABa Orchest ви предлага перфектното развлечение, за да отбележим края на времето."

Отново сме с изпълненията на апокалиптичния салонен оркестър от проекта на Борис Ковач La Danza Apocalypsa Balcanica. Композиторът ни връща в своето ултимативно вариететно шоу, съставено от балкански фолклор, джаз и една на пръв поглед наивна интерпретация на днешния объркан свят от мечти надежди и страхове. Меланхолично звучащият оркестър сякаш се е отчаял от безсилието си да промени действителността. Може би наистина всичко вече е свършило? Може и всичко просто винаги да си е било така, а онова, което си спомняме е един сън? Може ли да бъдем щастливи поне още веднъж в този живот? "Надявам се тази тема никога повече да не ме вдъхновява", казва в анотация към албума Ковач. Ние също се надяваме, но дотогава нека да се насладим на един гениален балкански албум, създаден за след последния ден!

Various

Florian Keller Presents: Creative Musicians

A Collection Of Highly Underrated Gems From 1963 To 1976

Perfect Toy Records, 2002

фънк/соул

*****

С клубните прояви наречени Into Somethin' в Германия Флориан Келер заедно с Михаел Райнбот (Compost Rec.) се превърна в един от основателите на немската фристайл сцена. DJ от 1988, Келер е популярен и с любовта си към фънк и R&B и особено много с изключителната си колекция от трудни за намиране 7-инчови сингли. Всичко това нямаше как да не доведе до нещо качествено различно. Най-вероятно, един хубав пролетен ден Флориан си е казал "...просто нямам право да държа тази музика само за себе си". Нещата, включени в този диск, са толкова редки за намиране, че за да се открият и лицензират, е извършена истинска изследователска и реставраторска работа, продължила почти пет години! Резултатът е една безкомпромисна колекция от фънк и соул парчета, може би изобщо най-добрата подобна издадена до момента. С други думи, подзаглавието е вярно - това е "колекция от силно подценени шедьоври" от европейски и американски произход. Измежду работите, включени тук са Creative Musicians на Лимън Уудуърт, Stop на Лонет, Shabazz на Рода Скот, Don't Boom Boom на Лилиън Хейл, The Barracuda на Leonard King & The Soul Messengers, Questions на Пат Столуърт, Concentrate на Уили Тий, Mabusso на Orchester Ambros Seelos, Jumping на Чарли Антолини и Highway 101 на Джон Бари. Може би ви се е случвало - в главата ви витае смътен спомен от музика, за която изобщо не сте сигурен дали наистина сте чували, но която винаги сте искали да притежавате, някакво музикално deja vu. Изведнъж я чувате от отворения прозорец на подминаваща ви кола... Този път имате шанса да я откриете и в никакъв случай не го изпускайте!