Кралят на гротеската
Формат: MC/CD
Издател: Вирджиния Рекърдс
Той е Бог. Той е Сатаната. Той е всичко, за което мечтаете и превъплъщава най-страшните ви кошмари и скрити дълбоко страхове. Независимо дали го желаете или не, той е тук и винаги ще ви преследва. Защото той е Мерилин Менсън!
Сякаш легендите за Ханибал Лектър, Франкенщайн и Джак Изкормвача взети заедно оживяват за пореден път с новия проект на The God Of F**k - The Golden Age Of Grotesque ("Златният век на гротеската"). Първата порция психо шок започва още от стресиращо дългата (цели 80 сантиметра) обложка, ошарена с уродливите превъплъщения на момчетата от групата. Тя с огромен успех би била корица на филм на ужасите, но не и на музикален проект. Ефектът, както знаем е умишлен и още от самото начало трябва да сме наясно, че и в този албум Мерилин Менсън ще се опитва всячески да ни зарибява с неговата идеология. А според нея всички тези грозни и отблъскващи образи са нашето истинско "Аз", което живее дълбоко в душите ни и което се опитваме да прикрием.
Псевдонимът на шок рок идола е комбинация от първото име на секс символа Мерилин Монро и фамилното на серийния убиец Чарлз Менсън. И за колкото и освободен и независим да се представя, Мерилин Менсън все още (вече 14 години) робува на очакванията, които тези два радикала предпоставят - тези две извратени човешки крайности диктуват поведението и "вижданията" му. За свое призвание демонът смята това да променя нормалното и да провокира манипулираното общество. За нещастие, някои хора приемат на сериозно цялата тази щуротия, създадена с една единствена идеална цел - реализиране на печалба. Ето и малко "черна" статистика.
През 1997 година в САЩ няколко деца се самоубиват, афектирани от песента The Reflecting God, в която се пее, че адът и раят не съществуват и че ти е нужен само един куршум, за да направиш света по-малък. На 20 април 1999 година двама седемнадесетгодишни младежи нахлуват въоръжени в гимназията Колумбайн, Колорадо. Вдъхновени от творбите на Мерилин Менсън, те застрелват без видима причина свои съученици и раняват още няколко, след което се самоубиват. Безбройни са и делата за сексуален тормоз, както и исковете, подадени от родители, които обвиняват музиканта за самоубийствата на децата си…
Но нека се върнем към новото заглавие The Golden Age Of Grotesque. Първоначалният шок от визията на обложката лесно се превъзмогва, след като чуете самия албум. Стилът е нещо средно между парчетоTainted Love, което MTV не престава да върти и модерния неометъл саунд, станал толкова популярен напоследък. Най-точното определение, което може да се намери е hate pop и като цяло проектът е "дяволски" комерсиален, и е поизгубил от своята сурова ужасяваща енергия. Текстовете също са необичайно софт за групата, като Мерилин Менсън явно дотолкова е експлоатирал идеологията си, че вече няма за какво да говори. Доказателство за това са пълните безсмислици, които извират от лириката.
По всичко личи, че скандалите около личността на певеца вече не са интересни за публиката и той ще трябва да намери нов начин за трупане на слава. В случая явно е избрал това да стане чрез по-запомнящо се и мелодично звучене, което да му проправи път към място в класациите. Антихристът беше толкова зает да гради имидж на съвременния антикомерс крал, че не усети кога достигна върха на комерсиалната наглост. Но това той го може, както знаем и сам!