Емъри Кристоф: София привлича фотографа с характерната си физиономия

Емъри Кристоф: София привлича фотографа с характерната си физиономия

Емъри Кристоф е един от най-известните автори на подводни снимки. Той пристигна у нас за първи път за откриването на изложбата "Великите фотографи на "Нешънъл джиографик" в Националната художествена галерия и представянето на албума "През обектива", което се състоя в понеделник едновременно в 30 държави на 22 езика.

Кристоф е признат от американската Асоциация на националните пресфотографи за един от новаторите в професията с най-голямо въображение. Смятан е за пионер на високотехнологичната подводна фотография, която използва камери, роботи и транспортни средства, управлявани дистанционно. Един от последните му прочути проекти е "Титаник 3D" - 15-минутен филм, резултат на 50 часа снимки, направени с няколко камери от различни ъгли, чиято цел е да разкрият състоянието на останките на кораба, лежащи на морското дъно, на 4 километра под повърхността на водата. През 2001 г. става почетен фотограф на Националното фотографско дружество.

Въпреки че борави с най-модерна дигитална апаратура, Емъри Кристоф казва, че истинският фотограф трябва да е готов да понася рискове и лишения и да изщрака дори 500 ленти за една единствена снимка. За да започне да снима обект, той трябва подробно да го опознае. Няма значение дали ще снима човек или град. На мнение е, че уважаващият себе си фотограф винаги първо наблюдава, а чак след това вади фотоапарата. Кристоф прецени, че столицата ни привлича окото на професионалиста с характерния си дух и физиономия. От срещите си с българи пък е разбрал, че сме народ, който проявява интерес към останалия свят дори повече от американците, които имат възможността да пътуват, но не го правят.

"Никога не съм съжалявал , че се занимавам с фотгография. Дори когато снимах войната във Виетнам и беше страшно. Професията ми даде възможност да пътувам много и да опозная света", казва Емъри Кристоф. Засега най-любимата му снимка е на "Титаник" . Обича да фотографира и животни. С неудоволствие застава зад обектива, когато трябва да фотографира замърсени природни обекти.