Музиката на първата супергероиня
Формат: MC/CD
Издател: "Орфей мюзик"
Компютърните игри все по-настойчиво щурмуват свободното време на милиони хора по света и все по-успешно стават неизменна част от нашето ежедневие. Това важи в изключителна степен за невръстното младо поколение (не че аз самият съм преборил абстиненцията си в очакване на поредната свръхдоза Fifa 2004) - и фрази като "Хайде да играем на жмичка" днес са заменени от "Хайде, прави мрежа"!
Заклетите геймъри доживяха времето, когато техните супергерои направиха на парчета пластмасовата кутия на монитора и един по един превземат мултикомерсионалното пространство на широкия екран. Една от най-успешните холивудски продукции беше филмът Lara Croft: Tomb Raider, който излезе през 2001 г. вдъхновен от едноименната PC игра. Сега е време да посрещнем и втората част на грандиозната сага - Lara Croft: Tomb Raider - The Cradle Of Life и амбициозната аудиокомпилация към нея. Лентата отново е инспирирана от компютърната си предистория, саундтракът - от самия филм, а моето вдъхновение естествено идва от присъствието на чаровната Анджелина Джоли. За нея мога да говоря с часове, но резултатът би бил по-подходящ за някои по-лъскави и цветни ежедневници, така че да наострим уши към музикалния екшън, който се случва в албума.
Основната задача пред продуцентите на компилацията е била проектът да не отстъпва по нищо на самата лента, а именно - стопроцентова спираща дъха динамика, екзотична зрелищност, нежни и красиви моменти и естествено - холивудска комерсиалност и зарибяващи хит-поп елементи на max. За да бъдат тези критерии донякъде покрити, е нужна пъстра палитра от стилове и изпълнители, които все пак да бъдат обединени от сюжета и настроението на филма. Именно затова и компилацията е толкова разнообразна и емоционално контрастна. Но нека видим за какво става въпрос.
Всичко започва с ведрото и веселяшко изпълнение на Davey Brothers - Heart Go Faster - едно налудничаво алтърнатив парче, което внася нужното настроение със своята хитова мелодичност. Следва лиричната поп-рок песен The Only Way (Is The Wrong Way) на бандата Filter - рутинен градски пейзаж на напрегнатото и сиво ежедневие. Ето тук се появява и образът на самата супергероиня Лара Крофт в амбициозното изпълнение на лошото момиче на албума - Александра Слейт - Bad Girl. Тези първи три творби са изключително мелодични и всяка една от тях има потенциала да превземе не една и две класации. Така стигаме до първия вече утвърден хит от проекта - парчето Satellite на неометъл звездите P.O.D., което от няколко месеца вече жъне успех в световните музикални чартове. Вариантът, включен в The Cradle Of Life, е лека преработка - remix на Oakenfold - промяната обаче не е голяма. Следват две спокойни и не кой знае колко добри песни на Saliva и The Dandy Warhols, които обаче се оказват затишие преди буря. Изведнъж попадаме между дръм ен бейс виелицата и гръмотевичната бас атака на Leave You Far Behind на бандата Lunatic Calm, последвано от силното клубно парче на Moby - Jam For The Ladies, комбиниращо олдскул хип-хоп райминг с електронен саунд.
До края на албума впечатление прави още екзотичното изпълнение на Nadirah "Nadz" Seid - I Hate This - една уникална смесица от дръм ен бейс, рап и рага баунс. Последните три песни - Tears From The Moon изпято от Sinead O'Connor, Flight To Freedom на David A. Steward и епичният класически завършек на Pandora's Box са съвсем различни от стила на компилацията, но рисуват един грандиозен и красив хепиенд на суперпродукцията.