Бизнес архитектура

Бизнес архитектура

В “Еволюция на маркетинга” Филип Котлър, Дипак К. Джайн и Сувит Месинси са се съсредоточили върху разработването на печеливши пазарни предложения. Те предлагат нов подход към печалбата, ръста и обновяването. На практика тяхното откритие звучи така: фирмите трябва да запазят уменията, които са им носили успех в миналото, но ако се надяват да растат, трябва да развият нови познания. Авторите настояват, че икономиката е хибрид между старото и новото и предлагат и възможни решения, които да се използват в практиката. Книгата е издание на “Класика и Стил”, а като се имат предвид заслугите на авторите, не е лошо човек да се вслуша в съветите им.

“Принципът 80/20” на издателство “Фокус” е книга, която също може да е полезна в тази насока. Основното, което предлага Ричард Кош е как хората могат да постигат повече с по-малко усилия. Основната идея е, че чрез този принцип всеки човек или всяка компания и организация ще могат да увеличат ефективността си. Иначе принципът 80/ 20 доказва, че винаги и навсякъде има дейности, които са по-важни от други дейности. Според Кош 80 процента от успеха се дължат на 20 процента от изразходваното за целта време. А следователно - четири пети от усилията са излишни. Тази книга дава съвети как човек трябва да се занимава само с важните неща в бизнеса.