Добрите наръчници

Добрите наръчници

"Пътеводител на икономическите показатели" на издателство "Класика и стил" е второ преработено и допълнено издание. Макар че и този факт е показателен, по-важното в случая е, че става въпрос за достъпна книга, която дава основните начини за тълкуване на най-важните икономически показатели. Обяснени са както трябва връзките между растеж, тенденции и цикли, между население, заетост и безработица. Все пак на The Economist и "Елана" може да се има доверие, когато става въпрос за инвестиции и спестявания, за платежен баланс и финансови пазари.

В "Краят на рекламата, каквато я познаваме" Серджо Зийман (издателство "Фокус") пък гръмко оповестява края на сегашните рекламни и маркетингови практики. Зийман също е авторитет - той е популярен като маркетинг мениджър на Coca-cola. В книгата си обаче той твърди, че хората, които се занимават професионално с реклама, са пожертвали основната си цел да продават продукта, който рекламират. Вместо това създават дизайнерски рекламни клипове, които печелят награди и конкурси, но не успяват да предадат посланието на търговската марка. От страна на рекламист това твърдение изглежда доста необичайно. А книгата предлага проверени на бойното поле принципи и прозрения за създаване на действително ефективни рекламни кампании.