Гуинет Полтроу преследва мечтите си в "Поглед от върха"

Гуинет Полтроу преследва мечтите си в "Поглед от върха"

Една стара киномаксима гласи, че сред най-важните ориентири за класата на един филм е актьорският състав, който играе в него. Според неписаното правило има ли известни имена в афиша, шансът лентата да си струва гледането е много по-голям, отколкото, ако на него се мъдрят дебютанти. Както се казва обаче, "Всяко правило си има изключение" и сред тях е "Поглед от върха" (A view from the top, Miramax International, 2003 г. - "Съни филмс" с носителката на "Оскар" Гуинет Полтроу ("Влюбеният Шекспир") и Майк Майерс (поредицата за Остин Пауърс).

Хубавичката Дона (Полтроу) работи в мола на безлично градче някъде в Невада. Единственото й желание е час по-скоро да замине в някой голям град, но опитът й това да стане, като увисне на врата на звездата на местния футболен отбор, пропада. Точно когато Дона е отчаяна, че ще остарее далеч от цивилизацията, вниманието й е привлечено от бестселъра на бившата стюардеса Сали (Кендис Берген - "Мърфи Браун").

Амбицирана Дона постъпва на работа в местната авиокомпания Сиера, чиито изисквания към стюардесите се изчерпват с мотото "Дълги коси, къси поли, широки усмивки".

Мечтите на Дона за големия свят й вдъхват кураж да опита късмета си в по-голяма компания, където преминава задължителен квалификационен курс при кривогледия инструктор Джон (Майерс). Докато се готви за скок в своята кариера, стюардесата се запознава със студента по право Тед (Марк Ръфало - "Нож в раната"). Той може би ще се окаже мъжът на живота й, но предложението за трансатлантически полет я кара да избира между успеха в личния живот и в кариерата.

Дона започва да обикаля света - Париж, Лисабон и Лондон, но когато се връща у дома, я чака празен апартамент, а празниците посреща сама...

"Поглед от върха" е поредното предложение в популярният жанр романтична комедия, но дори в него главните герои трябва поне малко да се измъчат, преди задължителният хепи енд.

Тук изпитанията пред героинята на Полтроу са символични, а в крайна сметка нещата се подреждат дразнещо лесно. Заслугата за това изцяло е на сценариста-дебютант Ерик Уалд, който от върха на своите двадесетина години, явно така вижда преследването и сбъдването на детските мечти.

Иначе Гуинет Полтроу и Майк Майерс правят каквото могат, за да спасят лентата от пълен провал, но мисията си е направо невъзможна.

Няма какво да направи и бразилският режисьор Бруно Барето ("Боса Нова"), който дава всичко от себе си, за да заинтригува и да изненада зрителя и на моменти успява, но с наличния текстов материал това е максимумът.