Заразно ли е злото
За онези, които очакваха новата екранна поява на Мила Йовович (в ролята на Алис), продължението на оригинала, появил се на екран през 2002 г., идва с голямо закъснение. Според тях обаче чакането си е заслужавало и може би са прави. Защото филмът, базиран и предназначен изцяло за заклетите почитатели на едноименната видеоигра, отново е изпъстрен с амалгама от ужас, екшън и малко любовни искри за гланц. След Лара Крофт Алис е новата "оживяла" електронна героиня, чието реално превъплъщение - Йовович, тепърва ще се опитва да избяга от клишето, в което влезе преди две години. Още повече че, ако слуховете са верни, аудиторията трябва да се готви за трето "Заразно зло". За киноманите, които подхождат с подозрение към подобни разтеглени във времето и пространството сказания с мирис на прегорели чипове, остава впечатлението, че създаването на трилогия от всеки филм вече е задължителна клауза в договора, както и надеждата, че с времето тази практика ще изгуби ефективността си, отстъпвайки място на нови идеи и концепции.
Без претенция в тази посока, но с тематичната тенденциозност на времето, в което излиза на екран, второто премиерно заглавие - Cellular с участието на Ким Бейсинджър, зае и второ място в боксофиса. Интригата в сюжета се завихря около едно обаждане на клетъчния телефон на млад мъж, който установява, че от другата страна на линията е зряла дама, твърдяща, че е взета за заложник. Същата съдба ще сподели и семейството й, ако младежът не направи нещо. Уловката е, че тя не знае къде е, а единственият начин да бъде открита е да поддържа жив телефонния си контакт със спасителя пред опасността батерията й да се изтощи всеки момент. Пробойните в сценария са колкото лунни кратери. Въпреки че формално би трябвало да е трилър, филмът не успява да държи в напрежение и да създава поводи за дълбоки размишления. Не е за пренебрегване фактът, че част от екипа, създал Cellular, има пръст и в творението на титуляра в тазседмичната класация. Дали защото усилията са били разпределени неравномерно, или защото наистина отсъства концептуална причина за излизането на Cellular, ще преценят зрителите. Част от тях обаче предприеха нещо безпрецедентно.
Пленени от истинското кино, те предпочетоха да посетят прожекцията на един необичаен филм. Тийнейджърската комедия Napoleon Dynamite, участвала в конкурсната програма на последния фестивал в Сънданс, е толкова откровено простичка като концепция, че очарова голяма част от аудиторията и заради подкупващата си наивност успя да влезе в челната десетка след повече от 13 седмици в кината.