Нова надежда във войната срещу бръчките

Нова надежда във войната срещу бръчките

Смейте да влезете в който и да било магазин за козметика и ще бъдете бомбардирани от десетки продукти в скъпи опаковки, които обещават да подобрят кожата ви, да ви придадат приятен аромат и да ви накарат да се чувствате привлекателни.

Очаквайте скоро в парфюмерията до вас в тази какафония от рекламни съобщения да се включи и най-новото средство на фармацевтите за предотвратяване или забавяне на стареенето на кожата - StriVectin.

За разлика от другите подобни продукти на пазара, които търсят незабавен контакт с клиента чрез ефектна опаковка или грабващ рекламен девиз, StriVectin се продава в опаковка със стерилно безличен дизайн и с не особено секси предписание "Интензивен концентрат за разтегната кожа (Striae distensae)".

Не, "разтегната кожа" не е нов козметичен евфемизъм за "бръчки". Просто благодарение на агресивната си рекламна кампания, която го провъзгласява за "По-ефикасен от Botox" и на научно звучащото си име, този продукт за третиране на следите от разтягане по кожата се превърна в най-одумваното ново оръжие във войната срещу бръчките, война, от която дерматолозите и козметичните фирми печелят милиарди долари всяка година.

StriVectin е вече сред 10-те най-продавани продукти на голямата верига от козметични магазини Sephora. Добрите продажби на StriVectin се отразяват позитивно на целия ни бизнес с кожни кремове и лосиони, потвърждава Род Макфадън, вицепрезидент на Sephora.

Борбата с бръчките винаги е била доходоносен бизнес за козметичната индустрия, като темпът на растеж в продажбите не показва никакви признаци на забавяне. Световните продажби на козметика, която предотвратява или забавя стареенето на кожата, са скочили със 71% от 2000 г. до $9.9 млрд. през 2004 г. и са най-бързо развиващата се категория сред продуктите за грижа за кожата, сочат данни на фирмата за маркетингови проучвания Euromonitor. Те вече генерират 20% от общите продажби на световната козметична индустрия, чийто годишен размер е $50 млрд. През 2003, последната година, за която има такива статистически данни, повече от 2 млн. американци се подложиха на лечение с Botox инжекции (протеин, който отслабва и дезактивира мускулите и така изглажда мимическите бръчки по лицето и шията), химически пилинг или микроинвазивни дерматологични процедури. "Сега вече има едно цяло поколение, което вярва, че е възможно никога да не видят бръчки по лицето си", отбелязва Каръл Хамилтън, президент на L'Oreal Paris.

В зависимост от това с кой специалист се съветвате той ще ви каже или че StriVectin е само последният преекспониран продукт против бръчки, или ще се кълне, че той е най-ефикасното средство на пазара в момента. И в двата случая е сигурно, че StriVectin е най-горещото откритие на козметичната индустрия, нокаутиращо конкуренцията, коригиращо очакванията за ефективност към подобни продукти и сеещо съдебни дела наляво и дясно (Allergen, производителят на Botox, оспорва в съда рекламните послания на StriVectin, а самата фирма, произвеждаща StriVectin, води няколко дела срещу производителите на имитации).

StriVectin, продукт на Klein-Becker, едно от поделенията на производителя на хранително добавки за отслабване Basic Research, не е никак евтин, $135 за тубичка от 170 г. Въпреки това завъртя продажби от $60 млн. през 2004, почти двойно повече от стандартния обем за нов козметичен продукт в САЩ. Явно на всеки самовлюбен, подложил се на дерматологични процедури, се падат още хиляда, които се страхуват от игли, но искат да направят нещо за появяващите се бръчки.

През 2004 почти всички козметични компании - от суперлуксозните до най-масовите, обогатиха линията си с продукт против стареенето на кожата. Estee Lauder пусна Perfectionist (CP+), Olay контрира с Regenerist Perfecting Cream, а Avon предложи Anew Clinical Line и Wrinkle Corrector. "Разработваме средство срещу стареенето на кожата от доста време, но успехът на StriVectin доказа колко голямо е търсенето на такива продукти", казва Петер Лихтентал, маркетинг вицепрезидент в Estee Lauder.

В Klein-Becker случайно се натъкват на оздравителният ефект, който StriVectin има върху миниатюрните разтягания на кожата на лицето по време на тестове през 2002. Тъй като върху опаковката няма никакви указания за употреба, някои от участниците в тестовете, използвали StriVectin и върху лицето си, откриват, че той изглажда кожата. Просто имахме сляп късмет, казва Джина Гей, маркетинг директор в Klein-Becker.

Много козметични продукти преди StriVectin пристигаха на пазара с обещанието да обърнат процеса на стареенето. Новото при StriVectin е, че той използва пептиди за тази цел. Това са аминокиселини, които стимулират ензимите в клетките на кожата да произвеждат повече колаген, протеин, който възстановява структурата на кожата и предотвратява разтягането й.

Проблемът е, че много други кремове използват същите съставки, за да стимулират производството на колаген. Но според Луис Риналди от Klein-Becker специфичната концентрация на компонентите, използвана в StriVectin, и добавените ботанически екстракти го провят по-ефективен.