От Барби - директно на Prada
"Направо заспа на тоалета ми", казва доволната осмокласничка Сидни. Оттогава ученичката в частно девическо училище в Апър ийст сайд е прибавила към аксесоарите си и розов тефтер Prada. А за Коледа иска нещо от Louis Vuitton.
Тийнейджърите са новата манна небесна за производителите на луксозни стоки, отбелязва вестник Houston Chronicle. С кредитните карти на мама и татко в ръка тийнейджърките грабят чанти за по $1500 и кашмирени анцузи за $480, завъртайки рекордни продажби на компании като Prada и Louis Vuitton.
Малките баровки, повечето дъщери на банкери и адвокати, ще харчат още по-безразсъдно през 2006, след като родителите им получат коледните си премии, които тази година се изчисляват на около $17.5 млрд.
За рождения ден на Сидни родителите й купиха също пуловер на Juicy Couture за $250 и сребърно колие от Tiffany&Co. за $295. Годишните разходи за аксесоарите на Сидни са около $1500, признава майка й Сюзън Рамсдън, бивш служител на модната верига AnnTaylor Strores Corp.
"Какво като са на не повече от 16-18 години. Те знаят какво искат и това е лукс от до", казва за изданието Патриша Едуардс от Wentworth, Hauser&Violich, фирма, занимаваща се с управление на активи.
Европейските модни къщи са сред най-старателните ухажори на новите маниачки. Valentino Fashion Group например създаде марката R.E.D., която имаше силно присъствие в септемврийския брой на Teen Vogue.
Някой тийнейджърки са толкова нетърпеливи, че намират начин да си поръчват директно от Европа, за да избегнат списъците с чакащи в американските магазини. Саманта Съсман, 15-годишна, се добра до желаната чанта от Chloe за $900, като помоли леля си да я купи от магазина по време на екскурзията си в Париж.
Juicy Couture, дъщерна фирма на Liz Claiborne, има в колекцията си розов анцуг от кашмир, чанти за $900, предназначени за клиентки под 18, и кукли Барби, изцяло облечени в дрехи на фирмата. Нищо чудно, че марката е сред най-често срещаните по коридорите на елитните гимназии.
Клиентките между 18 и 24 заработват 10 процента от всички продажби на Coach, най-голямата американска фирма за луксозни кожени стоки, казва за изданието говорителката на фирмата Андриа Резник.
Сред любимите марки на американските тийнейджъри са също Balenciaga, Armani и Gucci, показват данни на фирмата за маркетингови проучвания Harris Group.
"Ограничавам се до една суперскъпа чанта на година", казва Емили Уайс, чиято най-нова придобивка е нова Balenciaga за $1000. "Толкова горе-долу може да изкрънкаш без проблем за чанта от родителите ти, преди да започнат да мрънкат."
-------------
Може ли това, което купуваш, да те направи cool? Да. Британският вестник Independent дори публикува улесняващ списък с топмарките за 2005. Ето някои от тях:
Diesel
Италианската компания печели с рекламите си, който са освежаващо иронични в сравнение със конкурентни марки като Levi's, които се възприемат твърде насериозно. Diesel е толкова anti-cool, че всъщност е cool.
St Tropez
Експертите харесват подходът на този производител на бронзанти и други глезотии за плажа заради почти пълната липса на агресивна реклама. Компанията печели репутацията си на най-cool при козметичните продукти единствено чрез рекламата от уста на уста.
De'Longhi
Изненадващо италианската компания за бяла техника изпреварва фаворити като Gaggia и The White Company в сегмента за домакинска техника.
Stella Artois
Със сигурност рекламите, инспирирани от испанския режисьор Луис Бунюел, и фактът, че спонсорира турнир по тенис на трева в Куинс, допринасят доста за топстатуса на белгийската бира сред напитките.
Audi
Компанията хитро се позиционира като алтернатива на по-нафуканите и не толкова cool конкуренти Mercedes и BMW. Ако караш Audi, това означава, че си постигнал много и не изпитваш нужда да рекламираш този факт.