Диамантите са най-добрите приятели на всяко момиче

Диамантите са най-добрите приятели на всяко момиче

Диамантите отдавна се асоциират с годежа и целия романтичен контекст на това събитие и традиционно не се възприемат като секси аксесоар, отбелязва вестник Washington Post.

Според Advertising Age, онлайн издание за рекламната индустрия, производителят на диаманти De Beers измисля известната си фраза Diamonds are forever преди около 60-ина години. Много скоро след това 60% от омъжените американки започнаха да слагат диамантени годежни пръстени, за да ознаменуват дългосрочната си ангажираност.

Но диамантите излизат от ограничения контекст на брачните обреди, отбелязва изданието. Производителите сега се опитват да разширят популярността на диамантените пръстени, превръщайки ги в новите си рекламни кампании в сексапилна част от ежедневния тоалет на жената.

Тъй като мъжете са основните клиенти на фирмите за диамантени бижута, магазини като Mervis Diamond във Вашингтон наемат красиви служителки и модели за витрините с идеята да ги убедят да пазаруват там не само когато се задава сватбено тържество. Mervis Diamond залага на дългокрака блондинка във високи токчета, която намига на мъжете, спиращи се да огледат нея и диамантения й пръстен за $30 000.

 Моделите сменят тоалетите си. Бельо, коктейлни рокли, бални тоалети. Но никакви сватбени одежди.

Самата De Beers започна своята кампания за разширяване пазара на диаманти преди 2 години, фокусирайки се върху дамите. След неколкогодишен застой в продажбите компанията решава да започне да рекламира носенето на небрачни диамантени пръстени - наричани коктейлни, от жените на дясната им ръка. Около 22 процента от рекламния бюджет на Diamond Trading Co., маркетинговото поделение на De Beers, беше заделено за този проект през 2005.

"От доста време жените имат самочувствието сами да си купуват почти всичко: ипотеки, коли, скъпи екскурзии. Но сякаш имаше някакво табу за купуването на диамантени пръстени", казва за изданието Сали Морисън, директор на Diamond Information Center, която представлява De Beers.

Кампанията на De Beers ухажва силните, независими жени с послания като "Лявата ви ръка показва, че сте обвързана, а дясната - че можете да заемете върха". Рекламите се появяват в списания като Elle, InStyle и Vogue, а октомври беше обявен от компанията за "месец на пръстена на дясната ръка".

Все още обаче мъжете са тези, които купуват по-често диамантени пръстени. Според данни на Diamond Information Center жените си купуват по-малко от една трета от диамантените пръстени за дясна ръка, докато около 69 процента са подарък от кавалер.