Внучката на Фройд стана дизайнер на "Биба"

Внучката на Фройд стана дизайнер на "Биба"

Известна марка от 60-те години се завърна на британската модна сцена след близо 40-годишна забрава, пише сп. "Тайм". Новата колекция на “Биба” беше показана за първи път на дефилетата по време на лондонската седмица на модата. Ревюто се превърна в едно от ключовите събития в Лондон. Дизайнер е правнучката на Зигмунд Фройд - Бела, която се е наела да популяризира марката и през ХХІ век. 
Според нея сега е точният момент "Биба" отново да се появи на модния подиум, защото съвременните разбирания за стил и елегантност много се доближават до естетиката на марката. "Някога “Биба” беше синоним на стил, сега искам да върна това време", казва Бела Фройд. Тя е известна с модните си експерименти, през 80-те години работи за Вивиан Уестууд, след това основава своя собствена компания. Известна е и с това, че не признава приноса на великия си дядо в психоанализата и казва, че не е чела нито едно от неговите изследвания, защото ги намира за твърде скучни.
Модните специалисти вече определиха новата линия на "Биба" като "разкошна колекция за хипитата от ХХІ век". Според други обаче новата “Биба” едва ли ще е достатъчна да съживи позападнала модна репутация на Лондон и да го нареди отново наравно с Ню Йорк, Милано и Париж.
“Биба” се появява в Лондон през 1964 г. благодарение на Барбара Хуланики и става родоначалник на модата като достъпен разкош и приятно развлечение. Специалистите определят стила като смесица от ар деко и ар нуво. Сред клиентките на марката са били звезди като Брижит Бардо, Ракел Уелч, Мик Джагър и манекенката Туиги. Първоначално Барбара Хуланики започва да изпълнява малки поръчки, които изпраща на клиентките си по пощата, после отваря няколко бутика в Лондон и след пет години вече е факт първият  моден супермаркет. През 70-те години той вече се посещава дори като туристическа атракция.