Аксесоари за аксесоари

Аксесоари за аксесоари

Много жени бленуват модела чанта "Бъркин" на "Ерме". Но малко биха добавили към тази придобивка за 6000 долара малък череп от "Прада" или пластмасов заек в скафандър от уличен автомат в Токио, дрънкулки, казващи "не само съм стилна, но и очарователно чудата", отбелязва вестник "Файненшъл таймс".
Това е една от най-странните, но и бързо развиващите се ниши на пазара за луксозни стоки - аксесоари за аксесоари.
Тези финтифлюшки, популяризирани първо в Япония, задоволяват апетита на консуматорите за персонализиране на всичко, което носят.
"Талисманите за чанти", предлагани от фирми като "Коуч", "Луи Вюитон", "Ерме" и "Прада", дават възможност на консуматорите да си закупят нещо от любимата си луксозна марка на скромна цена.
Но новите аксесоари не са само за чанти. "Ботега Венета" има обувки с миниатюрно портмоне за стотинки, а "Кодак" продава инкрустирани гривни и колиета, към които можете да закачите фотоапарата си.
Според компаниите, които ги предлагат, значението на тези дрънкулки е несравнимо по-голямо от размера им. Интригуващото аранжиране на тези аксесоари освежава модните бутици и разширява продуктовата категория.
Американската компания за кожени аксесоари "Коуч" започна с линия от талисмани, изобразяващи азбуката. Този успех беше последван от колекции със зодии, знака за мир и миниатюрни рамки за фотографии с формата на сърце. От "Прада" можете да си закупите умалени сърца, черепи и мечета за около 195 долара. "Ерме" пък създаде миниатюрни копия на своите чанти, които се носят... къде другаде, върху самите чанти.
Тенденцията се интерпретира и като реакция срещу феномена "моментна чанта". "Вече всички знаят коя е чантата на сезона от много снимки, на които тя се е появила в модните списания", казва за изданието Клеър Сауро, помощник-уредник в нюйоркския музей на "Фашън инститют ъф текнолоджи". С добавянето на талисман към вездесъщата чанта казваш "аз имам нещо повече".