Аксесоари за аксесоари
Много жени бленуват модела чанта "Бъркин" на "Ерме". Но малко биха добавили към тази придобивка за 6000 долара малък череп от "Прада" или пластмасов заек в скафандър от уличен автомат в Токио, дрънкулки, казващи "не само съм стилна, но и очарователно чудата", отбелязва вестник "Файненшъл таймс".
Това е една от най-странните, но и бързо развиващите се ниши на пазара за луксозни стоки - аксесоари за аксесоари.
Тези финтифлюшки, популяризирани първо в Япония, задоволяват апетита на консуматорите за персонализиране на всичко, което носят.
"Талисманите за чанти", предлагани от фирми като "Коуч", "Луи Вюитон", "Ерме" и "Прада", дават възможност на консуматорите да си закупят нещо от любимата си луксозна марка на скромна цена.
Но новите аксесоари не са само за чанти. "Ботега Венета" има обувки с миниатюрно портмоне за стотинки, а "Кодак" продава инкрустирани гривни и колиета, към които можете да закачите фотоапарата си.
Според компаниите, които ги предлагат, значението на тези дрънкулки е несравнимо по-голямо от размера им. Интригуващото аранжиране на тези аксесоари освежава модните бутици и разширява продуктовата категория.
Американската компания за кожени аксесоари "Коуч" започна с линия от талисмани, изобразяващи азбуката. Този успех беше последван от колекции със зодии, знака за мир и миниатюрни рамки за фотографии с формата на сърце. От "Прада" можете да си закупите умалени сърца, черепи и мечета за около 195 долара. "Ерме" пък създаде миниатюрни копия на своите чанти, които се носят... къде другаде, върху самите чанти.
Тенденцията се интерпретира и като реакция срещу феномена "моментна чанта". "Вече всички знаят коя е чантата на сезона от много снимки, на които тя се е появила в модните списания", казва за изданието Клеър Сауро, помощник-уредник в нюйоркския музей на "Фашън инститют ъф текнолоджи". С добавянето на талисман към вездесъщата чанта казваш "аз имам нещо повече".