Нова чанта всеки ден

Нова чанта всеки ден

"Прада" е сред марките чанти, които можете да наемете от сайта www.wardrobe-nyc.com. С над 100-те дизайнери, които предлага, той е идеалното решение за хората, които искат да са шик, но не и да бъдат видени с един и същ аксесоар повече от веднъж. Наемът е само 10-15 процента от цената в магазина.
"Прада" е сред марките чанти, които можете да наемете от сайта www.wardrobe-nyc.com. С над 100-те дизайнери, които предлага, той е идеалното решение за хората, които искат да са шик, но не и да бъдат видени с един и същ аксесоар повече от веднъж. Наемът е само 10-15 процента от цената в магазина.
Със сигурност сте се чудили как бихте се чувствали, ако можехте да облечете онази рокля на Гуинет Полтроу, с която тя се появи на оскарите. Или да пробвате обувките на Джесика Симпсън от последния й клип. Или да направите една разходка с чантата, с която Парис Хилтън зашемети гостите на една филмова премиера.
Хич не е по джоба ми, ще си кажете. Не бързайте толкова, защото един от новите модни трендове дава възможност и на нас, обикновените хора, да се докоснем до суперлукса, съобщава новинарският портал на "Ей Би Си нюз."
Просто ги взимаме под наем.
Вече не е необходимо да въздишате по лъскавите реклами за най-новата дизайнерска чанта, а да отидете на bagborrowandsteal.com.
Създателите на сайта са сред малкия, но растящ брой компании, които обслужват клиенти, убедени, че няма нужда да се изръсваш с 1000 долара (че и повече), за да имаш най-актуалния за сезона аксесоар, когато можеш да го вземеш под наем, отбелязва "Файненшъл таймс".
bagborrowandsteal.com също така илюстрира и нарастващата популярност на така наречената поделена собственост над суперлуксозни стоки и услуги на принципа time-share.
Всичко започна с компанията за съвместно ползване на малки луксозни самолети "НетДжетс" през 1986 г. и сега този принцип на поделена собственост вече включва яхти, автомобили и недвижимо имущество. А отскоро и луксозни аксесоари.
И докато притежаването на вила до морето само за няколко седмици в годината звучи като доста логичен подход, прилагането на същия подход към нещо толкова лично като модата е доста вдъхновена идея, коментира "Файненшъл таймс".
Ето как работи доста простият бизнес модел на компании като bagborrowandsteal.com. Срещу месечна такса членовете на "клуба" мога да използват чанта от колекцията на компанията за няколко седмици или месеца. Ако решат, че не могат без нея, има опция да се договорят за добра цена със сайта.
"Това е идеалното разрешение на проблема - получаваш дизайнерска чанта, без да пръскаш пари", коментира за изданието Айрам Кан, един от основателите на mydesignerbag.co.uk. Още с появата си сайтът привлича 74 редовни клиенти, за които месечната такса варира между 23 и 110 паунда.
От bagborrowandsteal.com. можете да си наемете за един месец чанта "Джими Чу" за 7 долара на ден. Същият модел се продава за 1150 долара. "Готам дрийм карс" пък ще ви заемат едно от техните ламброджинита с магазинна цена от 195 000 долара за 2000 долара на ден.
Според експертите консуматорите вече не се срамуват да взимат под наем луксозни коли, обзавеждане и кухненски уреди. Защо аксесоарите да са по-различни.
"Статус символ вече може да бъде не самото притежаване. Консуматорите осъзнават, че не е задължително да си купят нещо и да го използват до дупка. Могат просто да го наемат, да му се нарадват и да го заменят", казва за "Ей Би Си нюз" Маршал Коен, анализатор в компанията за маркетингови проучвания "Ен Пи Ди груп."
Интересно е, че дамите, които вземат под наем чанти от компании като bagborrowandsteal.com и mydesignerbag.co.uk, не са от най-затруднените финансово. "Когато стартирахме компанията, не бяхме съвсем сигурни коя е нашата целева аудитория", споделя Бренда Кауфман от bagborrowandsteal.com. Сега компанията знае, че типичната й клиентка е добре финансово, между 25- и 45-годишна жена с моден нюх, която обича да сменя аксесоарите си сезонно или в зависимост от настроението, следи тенденциите и когато не може да си позволи нещо, допълва гардероба си, като го взема под наем.
Срещу по-ниска месечната членска вноска от bagborrowandsteal.com могат да се вземат на заем брандове като "Джуси Кутюър" и "Коуч". С вноска от 275 долара ще имате достъп до по-луксозните модели на "Гучи", "Ботега Венета" и "Фенди."
Не всичко обаче може да се вземе под наем. Някои от компаниите не работят с чанти от велур, защото материята на издържа на много носене, а това е основно качество, което стока, давана многократно под наем, трябва да притежава.
"Много хора ни обвиняват, че с бизнеса си размиваме имиджа на луксозните марки, казва Кан. Но според мен правим точно обратното. Повечето хора, мечтаещи за дизайнерска чанта, биха си купили менте, ако не сме ние."
Според Марк Коен от "Ледбъри рисърч" индустрията за луксозни стоки не бива да пренебрегва тази тенденция. "Консуматорите започват да се замислят как си харчат парите, дори и ако са богати. Това може все още да не се отразява на продажбите, защото бизнесът им на възникващите пазари е много добър. Но с растящия брой на хората, които имат достъп до техните продукти, ексклузивитета, които те символизират, все повече ще се размива."
Според него този тренд не е свързан само с високите цени на дизайнерските чанти. "Дължи се и на желанието за оригиналност и разнообразие - защо да притежаваш само 5 чанти, когато можеш да избираш измежду стотици. Също така поделената собственост е концепция, вписваща се в растящото желание на заможните консуматори да харчат и инвестират по-разумно."
Повечето от сайтовете за аксесоари под наем твърдят, че не се е случвало някои дизайнер да откаже да им сътрудничи. Кауфман обаче споделя, че някои от дизайнерите се съгласяват само ако имат пълен контрол върху това как стоката им се презентира на сайта.
Междувременно bagborrowandsteal.com разширява бизнеса си с предлагането на бижута под наем. "Колко пъти сте виждали звездите да се появяват на червения килим с бижута под наем. Това беше и нашето вдъхновение. Сега можем да предложим пълен ансамбъл, започвайки от деня в офиса до официалното вечерно събитие."