Фокуси, страсти и мъст

Фокуси, страсти и мъст

Певецът Дейвид Бауи (в средата) е ангажиран за ролята на изобретателя Тесла
Певецът Дейвид Бауи (в средата) е ангажиран за ролята на изобретателя Тесла
Лондон, началото на миналия век. Двама млади илюзионисти се борят за вниманието на публиката, без да жалят сили и средства да си правят мръсни номера един на друг. Около това съперничества се върти интригата в "Престиж"(The Prestige, Warner Home Video, 2006 г. - "Съни филмс") една от най-впечатляващите DVD премиери на седмицата.
Преди години фокусниците Робърт Ангие (Хю Джакман - "Х-Мен") и Алфред Борден (Крисчън Бейл - "Батман в началото") са работили рамо да рамо, но един инцидент на сцената ги е превърнал в смъртни врагове. Робърт е по-артистичен, но пък Алфред е по-талантлив и съответно по-успял. Вторият е автор и на уникалния номер "Пренесения човек", трик, който конкурентът му иска да разбули и подобри. Появата на красивата Оливия (Скарлет Йохансон - "Мач пойнт") допълнително налива масло в огъня. Първоначално тя е асистентка и любовница на Робърт, но впоследствие отива в противниковия лагер. Постепенно сценичното съперничество между двамата илюзионисти се превръща в истинска война, в която и убийството не е изключено.
Макар и само с шест пълнометражни филма зад гърба си, Кристофър Нолан вече има една номинация за "Оскар" за оригинален сценарий ("Мементо") и режисира касовия хит "Батман в началото". В "Престиж" той отново е сценарист (заедно с брат си Джонатан) и режисьор, като не изневерява на стила си да започва филмите си с едър план на ръцете на един от героите си. Тук историята е мистична, леко готическа, много заплетена и със задължителните неочаквани обрати. E, основната интрига се разплита около половин час преди финалните надписи, но има и лек сюрприз в самия край на филма.
Актьорският състав в "Престиж" е хитов, като освен Джакман, Бейл и Йохансон са ангажирани носителят на два оскара Майкъл Кейн, Пайпър Парабо ("Грозна като смъртта") и позабравения певец Дейвид Бауи. Критиката оцени по достойнство великолепната операторската работа на Уоли Пфистер в "Престиж", като за нея той дори получи номинация за "Оскар".
Освен всичко друго филмът се оказа и касов хит, като при бюджет от 40 млн. долара успя да събере близо 104 млн. долара само от кинопрожекции. Това, разбира се, е далеч от успеха на "Батман в началото", но пък със сигурност гарантира още добре платени ангажименти за братя Нолан.