Изложба на съвременно изкуство пътува из Австралия
Австралийският град Сидни събира в международна изложба едни от най-значимите произведения на съвременното изкуство, създадени през последните трийсет години на ХХ век. До 29 юли в Art Gallery of New South Wales ще бъдат изложени над 50 картини и фотографии, дело на имена като Анди Уорхол, Рой Лихтенщайн, Сара Морис, Лушън Фройд, Деймиън Хърст, Синди Шърман.
Озаглавена "Незавършен свят", изложбата може да бъде възприета като реторичен въпрос дали светът, в който живеем, е непълен, объркан. Или пък винаги си остава като недоизказана мисъл, като упрек, като вдъхновение, което провокира безмилостна критика и очакване за съвършенство. В тази изложба арт творенията разглеждат как ние самите оформяме лицето на света и как го възприемаме.
От друга страна, се дискутира по какъв начин светът, който ние създаваме, моделира нас. Изложбата е разделена на три тематични групи: естествена и формирана среда, портрети и хора, места в процес на преобразуване.
Централно място в "Незавършен свят" заемат работите на иконата на поп арта Анди Уорхол. Особено значение има емблематичният му портрет на германския артист Йозеф Бойс от 1984 г. Представени са още и негови ранни творби още от началото, когато Уорхол започва да прави известните си копринени платна и "отпечатва" образите на филмови звезди.
Най-нашумелият британски ексцентрик Деймиън Хърст се представя с огромна картина, обсипана с цветни точки на бял фон. Работата е от серията му от безразборно аранжирани "точкови" платна, които пък носят заглавия с фармацевтичен привкус. Хърст определя тази серия от 90-те години като набор от щастливи рисунки, но радостта, която носят на зрителя, има химична препратка.
От фотографиите най-впечатлителни са тези на двама японски фотографи. Миямото представя потискащи черно-бели снимки на сгради в Кобе, напукани от силното земетресение през 1995 г. Колегата му Хатакеяма пък излага абстрактни, зловещо красиви снимки на експлозии от камъни и пръст.
Изложбата е пътуваща, следващата й спирка е Мелбърн.