Новите ти дънки: вече само на един SMS разстояние

Новите ти дънки: вече само на един SMS разстояние

Coca-Cola Co и австралийския телеком Telstra бяха сред първите компании, реализирали възможността за пазаруване през мобилния телефон. От този автомат, монтиран на централната жп гара в Сидни през 2001, напитките на Coca-Cola се купуват с мобилен телефон, като към месечната сметка се добавя стойността на покупката.
Coca-Cola Co и австралийския телеком Telstra бяха сред първите компании, реализирали възможността за пазаруване през мобилния телефон. От този автомат, монтиран на централната жп гара в Сидни през 2001, напитките на Coca-Cola се купуват с мобилен телефон, като към месечната сметка се добавя стойността на покупката.
Ако лесно се поддавате на шопинг импулсите си, внимавайте защото съвсем скоро мобилният ви телефон ще ви създаде големи финансови главоболия с помощта на компанията ShopText, предупреждава вестник "Ню Йорк таймс".
ShopText е разработила система, позволяваща незабавното купуване на стоки чрез изпращането на текстови съобщения - опция, която напълно елиминира нуждата да ходим до магазин или дори да се регистрираме в определен интернет сайт.
Ако, например видите в списание реклама на чанта, която ви харесва, изпращате SMS с кода на стоката и тя е ваша.
SMS код имаха както новият албум на кънтри певеца Тим Макгро, така и последният роман от поредицата за Хари Потър. Някои концертни зали вече продават билетите си с текстови съобщения, а има и фондации, които приемат дарения чрез SMS.
Броят на CosmoGirl за юни/юли изобилстваше на
реклами с SMS кодове
От списание Stuff вече редовно могат да се закупят CD-та, DVD-та и видеоигри чрез изпращането на SMS код.
ShopText прима поръчките, изтегля необходимата сума от кредитната ви карта и изпраща стоката по пощата. За да се ползват услугите на компанията, се създава клиентска сметка, посочваща номера на кредитната карта и адреса за получаване на покупките.
"Винаги съм мечтала за момента, когато нашите читателки ще могат директно да си купят каквото видят в списанието", коментира за "Ню Йорк таймс" Сюзан Шулц, главен редактор на CosmoGirl.
"Седиш и четеш списание в Сентрал парк и изведнъж виждаш нещо, за което искаш повече информация или си готов веднага да купиш. Ако телефонът ти е с теб, го правиш на място", отбелязва Ръсел Кърн от компанията, публикуваща Stuff.
Новата технология ще помогне на списанията да се докажат пред рекламодателите. SMS кодовете може да се специфични за конкретното списание, така че рекламодателят да събере данни колко от читателите са купили от рекламирания продукт.
Въпреки че някои компании експериментират и с други технологии за директни продажби като GPS и Bluetooth, те не могат да се конкурират с популярността на текстовите съобщения.
Но трафикът през твоя мобилен телефон е двупосочен. Както си пазаруваш в едната посока, така в следващия момент може да получиш рекламно съобщение. Или нещо, което прилича на рекламно съобщение.
Повечето компании, които успешно комуникират с консуматорите чрез техните мобилни телефони, внимават да не бъдат прекалено очевидни в опитите си да им продадат нещо, отбелязва изданието. Текстовите съобщения, които се изпращат на клиенти, регистрирали се за услугата онлайн, по-скоро целят да им напомнят за съществуването на съответната марка, а не да ги агитират да си купят нещо или пък да посетят сайта на компанията производител.
Например Moosejaw Mountaineering, американска компания за планинарска екипировка, започна през тази година SMS кампания сред около 1000 клиенти, регистрирали се доброволно за участие. При връщането на SMS клиентите получават бонус точки за отстъпки при пазаруване.
Идеята на кампанията според Робърт Улф, един от създателите на Moosejaw Mountaineering, е
всички да се забавляват
Едно от последните съобщения, разпратено на клиентите, ги уведомява, че някой е казал на Улф, че прилича на актьора Бен Стилър, и ги пита дали това е добре или зле. Бонус точките се дават на отговорилите правилно (т.е. Тези, отговорили, че приликата със Стилър е добра новина). Цели 66 процента от получилите SMS-а пратили своя вот.Освен да пазаруваш и да гласуваш в рекламни игри, мобилният телефон ти позволява и да локализираш най-близката до теб разпродажба.
Компании като NearbyNow и GPShopper са разработили софтуерни решения, позволяващи на притежателите на мобилни телефони и персонални дигитални устройства да получат информация за наличността на продукта, който търсят, в близкия мол, както и за промоции и намаления, обявени в последните няколко минути.
Системата на NearbyNow беше тествана в мола "Ийстридж" в Сан Хосе, щата Калифорния. На десет места в мола бяха поставени билбордове, подканващи посетителите да изпратят SMS с шестцифрен код, за да получат актуална информация за разпродажбите. Клиентите получават текстово съобщение, изброяващо текущите разпродажби. Ако се върне SMS с името на конкретна марка или стока, клиентът получава списък с магазините, където тя се продава и в кои от тях е на промоция. Услугата покрива между 600 000 и 800 000 артикула в конкретния магазин.
Около 2000 посетители на "Ийстридж" се възползват от услугата още през първия ден. От NearbyNow коментират, че най-интересно е протекла промоцията, при която на хората им беше изпратена оферта да спечелят билети за кино или ваучъри за намаление, ако са сред първите 100 души, закупили каквато и да била стока от посочен магазин.
"Получи се малко страшничко", коментира Скот Данлап от NearbyNow. "Стояхме и гледахме как стотина души виждат, че са получили SMS, прочитат го и веднага отпрашват за магазина. В зависимост от офертата можеше да се получи и паническо бягство."
Както може да се очаква, тийнейджърите купуват най-евтиното нещо в посочения магазин, за да спечелят от промоцията. "Но също така имаше и възрастни, които си купиха по-скъпи неща като обувки за 100 долара." Средната цена на закупените стоки в промоцията достига 25 долара.