Супергероите носят суперпари

Супергероите носят суперпари

Ослепителната Джесика Алба като Сю Сторм, или красивото лице на Фантастичната четворка
Ослепителната Джесика Алба като Сю Сторм, или красивото лице на Фантастичната четворка
"Фантастичната четворка и Сребърния сърфист"
(Fantastic Four: Rise of The Silver Surfer)
Режисьор: Тим Стори
В ролите: Джесика Алба, Йоан Гръфъд, Крис Евънс, Майкъл Чъклис, Джулиън Макмахън, Кери Уошингтън и др.
Производство: САЩ, Германия, Великобритания, 2007 г.
Жанр: екшън, комедия, фантастика
Времетраене: 92 минути
Разпространява: "Александра филмс"
Загадъчният извънземен владетел Сребърния сърфист (образ, сътворен от компютър и озвучен от Лорънс Фишбърн) пристига на Земята, където започва да сее хаос и разрушения. Кой може да го спре? Единствено членовете на Фантастичната четворка, макар че те имат и друга грижа - смъртният им враг д-р Дум (Макмахън) изненадващо се е завърнал. Така Сю (Алба), Рийд (Гръфъд), Джони (Евънс) и Бен (Чъклис) отново биват призвани да спасят света...
През 1961 в прочутото издание "Марвъл комикс" се появява историята в картинки за Фантастичната четворка, измислена и нарисувана от художниците Стан Лий и Джак Кърби. През 2005 г. 20th Century Fox и режисьорът Тим Стори пренасят комикса върху екрана. Филмът "Фантастичната четворка" носи световни постъпления от 330 млн. долара и се превръща в едно от най-успешните заглавия на DVD. Това ще да е обяснението за появата на "Фантастичната четворка и Сребърния сърфист", който също тръгна (на 15 юни) с повече от прилични финансови резултати - 129 млн. домашни приходи и други 108 млн., събрани извън Северна Америка. Засега!

Супергероите носят суперпари
Комиксът и киното се появяват на бял свят почти по едно и също време. През 1892 в Сан Франциско излиза първата история в картинки. Три години по-късно пък братя Люмиер показват своите филмчета в Париж. Не след дълго героите от комиксите превземат екрана - най-рано там грейва Флаш Гордън. Годината е 1936.
Оказва се, че супергероите печелят не само битки, но и пари. Малко изненадващо (поне за мен) най-много приходи досега е донесла трилогията за Човека-паяк! Първият "Спайдърмен" (2002) заема 7-о място в американския боксофис за всички времена с 404 млн. долара и 17-о в листата по общи постъпления (включващи и тези, събрани в чужбина) с впечатляващите 807 млн.! По неговите стъпки тръгна и "Спайдърмен 2" (2004) - 10-и в Щатите с 373 млн. и 20-и в света със 783 млн. Ала най-високо по световната стълбица се изкачи "Спайдърмен 3" (2007), закотвил се на 10-о място с 884 млн., макар че проходи по екраните едва преди два месеца (приходите му в Северна Америка са 335 млн., отреждащи му пореден номер 15). Съберем ли тези числа, ще получим впечатляващата сума от 2.5 милиарда долара! Ясно е защо премиерата на "Спайдърмен 4" се тъкми за 2009. Ще припомня, че и четирите филма са дело на режисьора Сам Рейми.
Написах "изненадващо", защото винаги съм си мислел, че популярността на Батман и Супермен е по-голяма от тази на Паяка. Те обаче също не
разочтази на Паяка. Те също мен ите стъпки върви и излезлият наскоро 404 млн. долара. ароваха своите продуценти. Целулоидната поредица за Човека прилеп е спечелила 1,64 милиарда долара! Засега. С най-голям принос е "Батман" (1989) - 413 млн. общо (83-о място), от които 251 в САЩ (40-о). Следват "Батман в началото" (2005) - 372 (205 в родината), "Батман завинаги" (1995) - 335 (184), "Батман се завръща" (1992) - 283 (163), и "Батман и Робин" (1997) - 237 (107).
Виж, Супермен поизостава. Със спечелените само в родината си 134 млн. първият "Супермен" (1978) е на 198-о място в местната класация на филмите, носещи големи пари (пред него е "Кръстникът", зад него - "Троя"), но е 175-и на планетата с 300 млн. При разпространението си в Щатите "Супермен ІІ" (1981) е донесъл 108 млн., "Супермен ІІІ" (1983) - 60, а "Супермен ІV" (1987) - повече от скромните 16 млн. Тук му е мястото да се каже, че и "Супергърл" (1984) не се е харесала много на своите сънародници, заделили й едва 14 млн. Въпреки това през лятото на 2006 се появи "Супермен се завръща", който повдигна самочувствието на свръхгероя - 200 млн. в Щатите му отредиха 78-о място, а планетарната парса от 391 млн. върна поне един от представителите на поредицата в челната стотица (92-о място). Приносът за това бе най-вече на Брайън Сингър, готвещ вече за 2009 суперпродукцията, носеща работното заглавие "Супермен: Човекът от желязо".
Сингър режисира и първите две заглавия от "сериала" X-Man, също хукнал неумолимо нагоре. Първият филм от 2000 г. донесе 296 млн. (157 в Америка), "X-Man 2" (2003) вдигна мизата на 407 (88-о място) и 215 (66-о), а "X-Man 3" (2006), макар и с друг постановчик - Брет Ратнър, я закова на 459 (63-о) и 234 (53-о). Засега!
Сред комиксовите "екранизации", преминали бариерата от 100 млн. долара (събрани само в САЩ), се нареждат още "Фантастичната четворка" (155 млн.), "Костенурките нинджа" (135), "Хълк" (132), "Фантастичната четворка и Сребърния сърфист" (129), "Маската" (119), "Daredevil - Дявол на доброто" (102) и "Каспър" (100). Но пък на нея се препънаха "Наказателя" (33), "Жената-котка" (36), "Споун" (55), "Лигата на необикновените джентълмени" (66), в който шета не един, а цял отряд комиксови супергерои, "Блейд" (70), да не говорим за катастрофата на Tank Girl ("Момичето-танк"), останал си с 4 млн. Не събра много банкноти и предназначеният за тийнейджъри "Хауърд Патока" (16), както и анимационният "Смърфовете и магическата флейта" (11), откровено разчитащ на детската публика.
В основата на "Мъже в черно" (1997) също лежи комикс, сътворен от художника Лоуъл Кънингам. Това обаче не попречи на филма да подлуди света и да събере 589 млн. долара, отредили му почетното 38-о място в ранглистата на "касовиците" за всички времена (в Щатите той се задоволи "само" с 250 млн.). Продължението "Мъже в черно ІІ" (2002) не остана по-назад - 442 и 190 млн. С две думи - приходите и от тази поредица надхвърлиха милиарда!
Няма да ви отегчавам с повече числа. Вие сами може да съберете горепосочените. И да се уверите, че с получения сбор може да бъде изплатен външният дълг на многострадалната ни татковина! А някои продължават да се подиграват на комиксите.