За мишките и екстрите

Десетдоларово калъфче като добавка към сертификат за подарък. Шапка и шал за куклата Хари Потър. Бижу от кристали "Сваровски", което отива на сутиена.
Това са само някои от предложенията, които ще получат американците, пазаруващи за Коледа: аксесоари за подарък, които му придават по-засукан вид, но и надуват цената, отбелязва вестник "Уолстрийт джърнъл". Новата мода е извикана на живот от очакването, че този празничен сезон ще бъде от най-слабите за търговията.
"Таргет" продава за 5 долара комплект от мъниста и пайети, с които да се декорира рамка за снимка, предлагана от веригата за 90 долара. В "Нийман Маркъс" (най-високия ценови клас) на новата си мишка за компютър, която си е като истинска, можете да купите очи и уши от кристали "Сваровски" за 88 долара. За много магазини тези аксесоари за подаръци са трик за стимулиране на продажбите, без да се прибягва до рисковани намаления още преди да са дошли празниците, коментира изданието. Един от основните фактори на оцеляването като търговец през XXI в. е да убедиш консуматора да си пазарува на пълната цена, казва Пако Андърхил, шеф на фирма за маркетингови проучвания.
"Подарък на максимум" е актуалната стратегия на веригата за електроника "Бест бай". На клиентите се раздават брошури с предложения да купят не само iPod със слушалки, но и с лента за носене на ръката. Продавачите съветват да изберете по-евтин фотоапарат и да си оставите бюджет за аксесоари като принтер или флаш памет.
Някои ритейлъри обясняват, че с акцента върху аксесоарите се опитват да направят пазаруването в магазина по-забавно в момент, когато конкуренцията на интернет и сертификатите за подарък постоянно се усилва. Ако магазините създадат подходящото настроение, хората няма да прибягват до ваучъри за подаръци, смята Глен Сенк, шеф на компанията за облекло "Ърбан аутфитърс."
Други вериги тикат пред клиентите миниатюрни аксесоари, за да стимулират импулсивните покупки. В магазините на "Виктория'с сикрет" броят на малките екстри - като бельо с джоб за iPod и слушалки в същия цвят, е утроен за тази Коледа.
Производителите на електроника рекламират широк диапазон от допълнения към продуктите си. "Алтрек Лансинг" са създали слушалки специално за дами, украсени с пеперуди от кристали "Сваровски". В партньорство с "Епъл" лосанджелиската компания "Ви-мода" предлага слушалки само за iPhone.
Според данни на "Левин кънсалтинг", компания за проучване на пазара за електроника, очаква се продажбите на аксесоари в тази категория да се покачат с 18 на сто до 20 млрд. долара през 2007. Една от причините е, че цените им почти никога не се намаляват и така производителите мога да компенсират разпродажбите на скъпите си продукти.
Положението е същото и в модната индустрия. Аксесоарите в традиционния смисъл на думата - шапки, ръкавици, са основни елементи на продължаващото завръщане към по-официалния стил този сезон, а пък и те винаги са били популярни като подарък. Дневник