Управление for Dummies
"Решенията, за които бяха необходими седмици или месеци, за да се вземат при старата и надута бюрокрация, сега се взимат за часове или минути", обясняват Боб Нелсън и Питър Иконъми. Двамата са автори на поредния наръчник, който излиза от поредицата For Dummies и на пръв поглед задачата им е лесна.
Само че този път не става въпрос как човек да се научи да свири на китара или как да играе шах, а за ръководство, което ясно обяснява правилата на мениджмънта. При това – на достъпен език, без много научни термини, с много примери и добре разказани преживяни истории.
В книгата имат място съвети и бързи стратегии за справяне с всичко, което се изпречи на пътя на бъдещия мениджър - като се започне от етични въпроси и се стигне до оценка на работата на служителите и изграждане на екипи и сътрудничество.
"Лично благодарете на служителите за добре свършената работа – очи в очи, писмено или и двете. Правете го навреме, често и искрено", това гласи едно от десетте правила за мотивиране на служителите според Боб Нелсън и Питър Иконъми.
Само за справка – Нелсън е доктор на философските науки, учредител и президент на компания за обучение, публикувал е около 20 книги и е продал около 2,5 млн. копия на книги за мениджмънт. Като тази дори не влиза в списъка.
Питър Иконъми пък е сътрудник-редактор на списание Leader to Leader, автор също така на книгата "Консултации For Dummies".
"Мениджмънт For Dummies" е поредното заглавие на издателство "АлексСофт", което представя популярната поредица на български език. Книгата излиза заедно с още едно ръководство – "Реклама for Dummies".
Както подсказва заглавието, тук става въпрос за реклама и рекламни стратегии, за измерване на успеха на рекламата и за медии. А първата работа на Гари Р. Дал е да припомни, че днес реклама е навсякъде около нас. Той е автор на реклами, носител на множество награди, а също така е творчески директор и собственик на рекламна агенция в Силициевата долина в щата Калифорния.
"Рекламата е индустрия за 300 милиарда долара само в САЩ – и от това се издържат 1749 телевизии, 13599 радиостанции и 2250 ежедневници и седмици вестници. А тези цифри дори не включват хилядите списания, директната поща, уеб сайтовете, блоговете, външната реклама, както и всичко, което включва специалната или алтернативната реклама, която включва всичко от надписи върху самолети до дребни предмети като торбички, химикалки и тениски."
Това е само въведението. Защото книгата е посветена на далеч по-практични цели – да помогне да бъде съставен реалистичен рекламен бюджет, да се дефинира послание, да се ориентира човек към точната целева аудитория, да се създаде емоционална връзка и на последно място – човек да се научи да познава термините в рекламата.
С други думи – този практически наръчник дава поглед отблизо върху създаването на реклами за всякакви медии. И като начало е напълно достатъчен.
Тези книги можете да купите и онлайн.
На адрес http://knigi.dnevnik.bg можете да откриете и голямо разнообразие от заглавия от различни жанрове. Онлайн книжарницата ви улеснява с удобна търсачка и информация за всяка книга и не изисква кредитна или дебитна карта при покупка.