Голямото завръщане на бижутата
Уау! Ако не сте забелязали голямото завръщане на бижутата, то се състоя на червения килим, по който гостите влизаха за връчването на оскарите в неделната вечер. Безспорният смазващ хит бе сложната конструкция, носена от Никол Кидман. Огърлицата, дело на дизайнера L'Wren Scott дебютира в Лос Анжелис и за нея си заслужава да се напише дори отделна статия. След повече 6200 часа работа на бижутерите от Uni-Design Ltd. в Париж и Индия се е родило това чудо със 7645 диаманта - необработени, полирани и шлифовани - общо почти 1400 карата!
За щастие на модните къщи, бижутерите и папараците стачката на сценаристите в Холивуд приключи навреме, за да не се провали най-пищното дефиле на знаменитости, облечени и украсени от други знаменитости.
Още в подгряващите изложения през миналата седмица бижутерските къщи показаха за отбрана публика и медии какво ще носят звездите по червения килим. Произведения на дизайнери като Van Cleef & Arpels, Cartier, Camilla Dietz Bergeron, Munnu/The Gem Palace и Neil Lane бяха показани в Шато Мармонт. Отделно италианската бижутерска къща Damiani повдигна завесата над творбите си в президентския апартамент на хотел "Уилшайър" в Бевърли хилс. За да привлекат вниманието, Джорджо и Силвия Дамиани - трето поколение от прочутата династия, бяха привлекли знаменитости като Шарън Стоун, Джийна Дейвис, Парис Хилтън и Франко Неро.
Традиционно, масово се отличиха канадски дизайнери като Рейчъл Мийлке от Hillberg & Berk, която коментира, че няма друго място и време по света от шумотевицата около оскарите, което да е по-добро за реклама и сделки.
ОСКАР НИКОГА НЕ Е БИЛ ТОЛКОВА СКЪП
Разбира се, неизбежно бе обърнато внимание и на самите статуетки. Агенция "Блумбърг" подчерта, че предвид шеметно растящите цени на златото на световните борси, днес един позлатен оскар струва 500 долара, докато само преди година е бил оценяван на 400. "Никога преди статуетката не е била толкова скъпа", посочва агенцията.
Всичките оскари се изработват от базираната в Чикаго R.S. Owens & Co, основана през 1938г. от Оуен Зийгъл. Днес 60-годишният му син Скот обяснява, че компанията със 160 служители се радва на висока репутация. Тук се изработват награди, купи или възпоменателни табели за прочути места като Залата на славата на рокендрола, колежанските турнири по американски футбол "Сън Боул" и "Шугар боул", статуетките за МТВ и призовете Клио на рекламната индустрия.
Оскарите всъщност са отлети от месинг и се покриват с няколко пласта мед, никел, сребро и злато, след което се лакират. После се монтират върху 5-сантиметрова черна основа, наподобяваща ролка за кинолента.
В продължение на три години по време на Втората световна война ценните метали не достигали и затова фигурките се изработвали от боядисан изпечен гипс.
След всяка церемония оскарите се връщат в работилницата, за да им добавят табелки с имената на победителите. Случвало се е статуетки да бъдат връщани и за ремонт. Джийна Дейвис изпратила своята след като тя била сериозно повредена от земетресение и приличала на наклонената кула в Пиза. Актрисата не искала да й дават нова, просто помолила да я изправят и почистят.
От 50-те години насам Академията изисква от всички номинирани да подпишат договор, че няма да продават оскара си. От 1955г. към всяка фигурка се добавя и сериен номер като защита срещу фалшификации, кражба или продажби на черния пазар.
"Случвало се е някъде да изскочи оскар с неизвестен за нас произход. Сътрудничим си с академията да ги изтеглим от улицата", обясняват производителите. Фалшификатите се съхраняват в Академията за кино изкуство и понякога се изваждат за изложби.