Дами, да пийнем по руски

Водката не е по-вредна от шоколада, обяви пред Ройтерс Игор Володин, първият руснак, който произведе водка, предназначена само за дамите. Въпреки възраженията на спортистите производителите твърдят, че чаша от напитката е идеален финал на всяка фитнес тренировка, и незаменим аператив към салатката. Предлагана като омайващ продукт за модерните и пробивни жени в Русия, "Дамская", или още Ladies водка, притеснява докторите, които се опасяват от нова вълна жени алкохолички в страна, където и без това проблемът с пиенето винаги е бил на дневен ред. Според Московския психиатричен институт регистрираните алкохолици в Русия са 2.5 милиона, но реалните числа са двойно повече - над 10 процента от 142-милионна Русия.
Юри Сорокин, психолог в центъра за алкохол и наркозависими, казва, че 60 процента от пациентите, които лекува от алкохолизъм, са жени, включително и съпруги на руски милионери. "Вярвам, че алкохолизмът при жените е огромен проблем в Русия. Също вярвам, че е огромен и скрит като айсберг под водата", допълва той.
Рекламните визии на новата водка Ladies преследват дамите почитателки на водката в метрото, по улиците и по страниците на женските списания. Слоганът е "Между нас, момичета..." (Between us, girls...).
"Дамите имат нужда от питие, направено специално за тях", казва Володин, застанал до произведението му Ladies водка - с вкус на лайм, ванилия, бадем или чиста за коктейли. "В Москва има розови таксита и олекотени цигари специално за жени. Но нямаше водка и ние се питахме защо?", допълва той. "В Русия има повече диабетици, отколкото алкохолици, но никой не забранява шоколада."
Продажбите на водка на руския пазар са около 15 милиарда долара годишно, а количеството - 2.2 милиарда литра, казва Володин.