Хип-хоп гении създадоха новата Мадона

Хип-хоп гении създадоха новата Мадона

Заглавие: Hard Candy
Изпълнител: Мадона
Стил: поп
Формат: CD
Издател: "Орфей мюзик"
Едва ли има човек, който се интересува от музика и който не знае, че в понеделник излиза новият албум на Мадона. Той носи заглавието Hard Candy и от музикална гледна точка може да бъде определен като поредното изненадващо заглавие от певицата. Причината за това е, че след резкия завой на поп кралицата към денс и електронната музика с предишния й проект Confessions On A Dance Floor новите й песни са с подчертано хип-хоп/ърбън звучене. Това за пореден път накара феновете да заговорят, че Мадона вече не е човекът, който създава модерните неща, а просто се хвърля в актуалните тенденции и доста успешно ги интегрира в своето творчество. Това наистина е така, но лично аз нямам нищо против певицата да се разкърши под звуците на силните бийтове в новите парчета и да прави хитова съвременна музика с актуално звучене. Още повече че в Hard Candy тя работи основно с двама големи любимци - Фарел Уилямс и Тимбаленд. Мадона е на върха вече близо четвърт век, съвременната музика постоянно се променя, а през последните години едва ли има някой, който да познава правилата по-добре от тези двамата.
Музикалният бизнес също се променя изключително бързо. За големите лейбъли напоследък трансформацията е със знак минус отпред, при това продажбата на CD-та намалява с около 10% на година. Не е тайна и това, че близо три четвърти от приходите на големите звезди (пък и не само) са от турнета и концертна дейност. Последното турне на Мадона например - Confessions Tour, отбеляза приходи от около 260 млн. долара, а албумът, който бе повод за него, й донесе под 100 млн. Но това са кръчмарски сметки, които едва ли ни засягат толкова. Интересното в случая е, че на музикалния пазар се появи нов играч, който най-вероятно ще успее да използва промяната в бизнеса по най-добрия начин - Live Nation. Компанията е най-големият концертен промоутър в света, а след като основа и подразделението Artist Nation, всички смятат, че тя е бъдещето на музикалната индустрия. Моделът й на работа е уникален и за първи път една компания ще обслужва абсолютно всички дейности, свързани с музикантите - издаване на албуми, организиране на концерти, мърчандайз и др. Първият изпълнител, с който Live Nation подписа такъв договор е именно Мадона (следващият проект на певицата ще се издава от Artist Nation), скоро се очаква тя да бъде последвана от Джей Зи, а U2 са също сред имената, които ще работят с компанията.
Това бе малко лирическо отклонение от новината за новия проект на изпълнителката, но със сигурност е тема, за която си струва да се говори, тъй като в това отношение Мадона отново е пионер. Hard Candy пък, за който имаме честта да говорим днес, е последното студийно заглавие на поп иконата за "Уорнър мюзик" и общо единадесетото в дискографията й. Парчетата тук са 13, а пилотният сингъл е 4 Minutes - със сигурност най-силното изпълнение от тавата. То е дуетно с Джъстин Тимбърлейк и е продуцирано от Тимбаленд, който се включва с характерни бийтове и саунд, както и познатото подмятане на срички и реплики. Тандемът Джъстин - Тимбаленд записва "голям шлем" в албума - с активно участие в по-лиричната Dance 2night, а освен това двамата композират и акустичната Miles Away (също доста добро изпълнение), и електроника парчето Voices. Най-много хип-хоп пък има в Beat Goes On, където на певицата припява едно от най-големите имена на сцената в момента - Кенйе Уест. Останалите парчета са написани и продуцирани от Мадона и Фарел Уилямс. Въпреки това денс/поп звученето характерно за предишния албум на певицата, е запазено до голяма степен, като към електроника саунда са добавени повече ърбън елементи. В проекта има доста добри попадения, за които обаче са виновни основно Фарел и Тимбаленд. Наистина е трудно да се повярва, че Hard Candy е новият албум на поп иконата Мадона, който слага край на ерата "Уорнър" за нея - просто очаквах повече. Ако погледнем обективно и безпристрастно обаче, проектът е прилично добър.