Репички, бамбук и водка - хит по сингапурски

"Шампионатът", "Ангелът на мрака", "Ударът на Тифин". Това са част от имената, които имат претенцията да изместят едно друго име: "Слинг". "Слинг" е коктейл номер едно на Сингапур, превърнал се в нещо като национална емблема. За първи път е сервиран през 1915 г. в колониалния хотел "Рафълс" и според най-разпространената рецепта се приготвя от джин, коантро, черешово бренди, "Дом Бенедиктин", сок от ананас, гренадин, настойката "Ангустура битърс" и зелени лимони. Това е задължителен ритуал за туристите, но за местните хора, живеещи в страна с процъфтяваща индустрия на високите технологии и финансите, и все повече милионери, жадни за екстравагантен нощен живот, това преживяване е доста демоде. Затова и целта на националния конкурс за нови коктейли е да детронира питието и да го замести с по-съвременна смес, както тази на Алекс Тан, представил "Ангелът на мрака", приготвен от водка манго, ликьор от праскови, синьо кюрасао, ябълков и боровинков сок и украсен с репичка, златен прах и бамбук.
Мак Лий, шеф на Асоциацията на барманите и сомелиерите на Сингапур и член на журито, което тази седмица ще определи най-добрия коктейл, заяви пред Ройтерс: "Има коктейли, които по нищо не отстъпват от "Слинг", но тук легендата е непоклатима и не качеството, а само една мощна реклама може да я поразклати."
"Културата на коктейла преживява истински бум", казва австралиецът Матю Бакс, автор на менюто с напитките в последното хитово заведение - "Типлинг клуб", в което всяко ястие се предлага със съответно питие и коктейл. В Сингапур може да опитате коктейли с хризантема, чили и женшен. А за тези, които не искат алкохол списъкът на "моктейлите" е безкраен. Засега Риц Карлтън намери временно решение: хотелът отвлече вниманието на туристите от "Слинг" със серията напитки, които се поднасят с флаговете от състезанието Формула 1, което ще се проведе следващия месец.