Триумфално завръщане на тапета и хартията

Триумфално завръщане на тапета и хартията

Триумфално завръщане на тапета и хартията
Под мотото "Очаквай неочакваното" през януари във Франкфурт отваря врати "Хаймтекстил" - първият панаир, който очертава световните тенденции за 2009 г. в текстила, мебелното производство и дизайна. В него участват производители и дистрибутори от над 60 страни. Основна тема на изложението е "Възраждането на декорацията", която поставя въпроса дали украсата е безполезна, или е код, който помага да разберем и оценим дадена интериорна концепция, пише на сайта на панаира.
Триумфалното завръщане на тапета е водещата тенденция и акцент на престижния форум. На впечатляващите декори на изложението ще се демонстрират ефектни стенни колекции от пердета, щори, килими, тапети, произведени от фирми като  Mira X, Nya Nordiska, Backhausen, ADO, TEBA, MHZ, Gardinia & Vorwerk, van Besouw, Object Carpet, Tisca. Връзката между материал - светлина - структура - устойчивост е и бъдещата посока в интериора през 2009 г.  Както всяка година, така и тази "Хаймтекстил" организира конкурс за млади дизайнери с тема Мароко, и по-специално Маракеш.
 По същото време започва и мебелното изложение в Кьолн, което е най-очакваното в сектора. Водещи дизайнери като американеца Стивън Бъркс, арх. Ееро Койвисто, Арик Леви - неотдавна определен за "Дизайнер на 2008", италианеца Джулио Родолфо определят четирите основни тенденции в интериорния дизайн за 2009 г., отбелязват организаторите на проявата. Extra Much слага край на минималистичните ограничения, използва технически пластмаси и ярки цветове, набляга на новите технологии и виртуалните светове. Near and Far е поетична тенденция, обединяваща естествени материали и хай-тек конструкции.
Тя търси връзката между микро- и макрокосмоса в деликатни цветови решения в сиво, бяло и беж. Tepee Culture излъчва радост от живота и оптимизъм чрез индивидуални, оригинални и екологично отговорни дизайнерски решения с акцент върху хартията като материал. Re-Run Time показва как дизайнът издържа на промените във времето. Акцентира се върху трайните стойности и материали - дърво, коприна, кожа. Идеята е, че хората предпочитат стабилността пред промените. Може би именно това е един от уроците, на които ще ни научи икономическата криза.